Delhaize verkoopt tot 40 procent meer glutenvrije producten | RetailDetail

Glutenvrije producten boomen bij Delhaize

Glutenvrije producten boomen bij Delhaize
Foto: Delhaize

De vraag naar glutenvrije producten neemt explosief toe, ziet supermarktketen Delhaize. Het voorbije jaar zag de retailer bij sommige producten (vooral diepvries) een verkoopstijging tot 40%, en breidt het aanbod dan ook verder uit.

 

Filosofie “Mee met ’t leven”

Delhaize introduceert naar aanleiding van de internationale week van de glutenintolerantie (oftewel "coeliakie") nieuwe glutenvrije producten. Er komen onder andere hamburgerbroodjes, ciabatta’s, baguettes en kokoskoekjes van Little Pleasures bij in het assortiment.

 

In het kader van de filosofie “Mee met ’t leven”, biedt Delhaize in haar supermarkten tussen de 60 en 90 producten zonder gluten aan, afhankelijk van de grootte van de winkel. Daarmee wil de keten tegemoetkomen aan de behoeften van mensen die glutenintolerant zijn of gevoelig zijn voor gluten.

 

In België is naar schatting 1 à 2% van de bevolking glutenintolerant, ongeveer even veel als het Europese gemiddelde. De intolerantie kan zich op elke leeftijd manifesteren: één persoon op vijf die de diagnose coeliakie krijgt, is ouder dan 60. De enige manier om de symptomen van de intolerantie tot nu toe tegen te gaan, is de consumptie van alle voedingswaren met het gluteneiwit weren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.