Google linkt naar maaltijdbezorgers, niet iedereen tevreden | RetailDetail

Google linkt naar maaltijdbezorgers, niet iedereen tevreden

Google linkt naar maaltijdbezorgers, niet iedereen tevreden

Google linkt nu ook in Nederland naar maaltijdbezorgers bij zoekopdrachten naar restaurants. Niet iedereen is daar tevreden mee, want niet alle maaltijdbezorgers maken deel uit van het proefproject.

“Nog meer geld kwijt”

Dankzij die nieuwe functie, die in 2015 al werd gelanceerd in de Verenigde Staten, moeten klanten sneller een maaltijd online kunnen bestellen. In Nederland is dat systeem nu ook ingevoerd, maar enkel met Thuisbezorgd.nl en Hungry.nl.

 

Enkele andere maaltijdbezorgers hebben daar echter een groot probleem mee: “Hierdoor worden klanten bijna gedwongen te bestellen via deze bestelsites en niet via de eigen bestelsite, waardoor horecaondernemers nog meer geld kwijt zijn aan (hoge) provisies en minder bestellingen ontvangen via de eigen bestelsite”, staat te lezen op de website die werd opgericht om het probleem aan te kaarten en handtekeningen te verzamelen om een klacht in te dienen bij de ACM.

 

Geen contact met Google

Google van zijn kant zegt dan weer dat het enkel gaat over een proefproject en dat het daarvoor zelf enkele partners heeft uitgekozen om mee te starten. Later kan de dienst nog uitgebreid worden.

 

Dat wordt ook bevestigd door Sander Bracker, algemeen directeur van Hungry.nl: volgens hem is er nooit contact geweest tussen Hungry.nl en Google. “De reden dat wij en Thuisbezorgd.nl er staan is omdat we de grootste in Nederland zijn. Wij werken met ruim 3500 en Thuisbezorgd.nl met ruim 6000 restaurants. Je moet je realiseren dat veruit het merendeel van de genoemde restaurants geen website heeft en degene die dat wel hebben, bieden niet de mogelijk om direct te bestellen”, zegt hij aan Emerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.