Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu

Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu
GreenProteineAlliance.jpg

Retailers en fabrikanten gaan zich in de Green Protein Alliance inzetten voor een menu met meer plantaardige eiwitten zoals peulvruchten, algen en noten. Bij de deelnemers zijn grote namen als Albert Heijn, Bonduelle en Hak.

Plantaardig biedt nieuwe marktkansen

De Green Protein Alliance wil de consumptie van plantaardige eiwitten een flinke impuls geven. "Plantaardige eiwitten zijn beter voor mens en milieu en bieden nieuwe marktkansen", zegt de alliantie: "De markt met producten met plantaardige eiwitten van bijvoorbeeld peulvruchten, paddenstoelen, algen en noten is volop in beweging."

 

Consumenten moeten straks gemakkelijker kiezen voor producten met plantaardige eiwitten dankzij een heldere boodschap over hun voordelen, vindt de alliantie, die streeft naar een markt waarin kiezen voor plantaardig vanzelf spreekt. De organisatie gaat in de komende maanden werken aan een gezamenlijke aanpak.

 

De alliantie kwam tot stand op initiatief van Duurzaam Door (RVO.nl), NewForesight en Het Planeet in samenwerking met het Platform Voedseltransitie. De organisaties worden ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en hebben als kennispartners het Voedingscentrum en Milieu Centraal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top