Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu

Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu
GreenProteineAlliance.jpg

Retailers en fabrikanten gaan zich in de Green Protein Alliance inzetten voor een menu met meer plantaardige eiwitten zoals peulvruchten, algen en noten. Bij de deelnemers zijn grote namen als Albert Heijn, Bonduelle en Hak.

Plantaardig biedt nieuwe marktkansen

De Green Protein Alliance wil de consumptie van plantaardige eiwitten een flinke impuls geven. "Plantaardige eiwitten zijn beter voor mens en milieu en bieden nieuwe marktkansen", zegt de alliantie: "De markt met producten met plantaardige eiwitten van bijvoorbeeld peulvruchten, paddenstoelen, algen en noten is volop in beweging."

 

Consumenten moeten straks gemakkelijker kiezen voor producten met plantaardige eiwitten dankzij een heldere boodschap over hun voordelen, vindt de alliantie, die streeft naar een markt waarin kiezen voor plantaardig vanzelf spreekt. De organisatie gaat in de komende maanden werken aan een gezamenlijke aanpak.

 

De alliantie kwam tot stand op initiatief van Duurzaam Door (RVO.nl), NewForesight en Het Planeet in samenwerking met het Platform Voedseltransitie. De organisaties worden ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en hebben als kennispartners het Voedingscentrum en Milieu Centraal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top