Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola | RetailDetail

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola
Shutterstock

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

110 miljard flessen

Het filmpje begint als een typische reclame van Coca-Cola, maar al snel komt de aandacht op de grote hoeveelheid plastic flessen die het frisdrankbedrijf jaarlijks produceert. Daarvan komt een heel groot deel terecht op de vuilnisbelt of in de oceaan.

 

Volgens Greenpeace komt er elk jaar tot 12 miljoen ton plastic terecht in de oceaan, waar het een groot gevaar betekent voor het leven onder water. Met een productie van jaarlijks 110 miljard plastic flessen draagt Coca-Cola uiteraard sterk bij tot dat probleem. Met het filmpje wil Greenpeace het Amerikaanse bedrijf dan ook oproepen om de plastic fles achter zich te laten en mee te werken aan een duurzame oplossing.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.