Groei in derde kwartaal voor Wessanen | RetailDetail

Groei in derde kwartaal voor Wessanen

Groei in derde kwartaal voor Wessanen

Wessanen, producent van duurzame voedingsmiddelen, heeft een degelijk derde kwartaal achter de rug. De omzet groeide met meer dan 9% ten opzichte van een jaar eerder en het bedrijf verwacht een autonome groei tussen 5 en 7% voor heel 2016.

Stabiele winst

De omzet van Wessanen kwam in het derde kwartaal uit op 137,5 miljoen euro (+9,2%). Zonder overnames en wisselkoerseffecten was er sprake van een groei van 3,9%. Het bedrijfsresultaat steeg dan weer met 6% naar 10 miljoen euro, terwijl de nettowinst stabiel bleef op 6 miljoen euro.

 

Het grootste deel van de groei was te danken aan de opmars van de eigen merken, want volgens het bedrijf was de verkoop van huismerken in het derde kwartaal eerder teleurstellend.

 

Wessanen had eerder al voorspeld dat het een autonome groei tussen 5 en 7% zou kennen voor het volledige boekjaar en dankzij de positieve resultaten in het derde kwartaal, verwacht het nu aan de bovenkant van die voorspelling uit te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.