Groei in derde kwartaal voor Wessanen | RetailDetail

Groei in derde kwartaal voor Wessanen

Groei in derde kwartaal voor Wessanen

Wessanen, producent van duurzame voedingsmiddelen, heeft een degelijk derde kwartaal achter de rug. De omzet groeide met meer dan 9% ten opzichte van een jaar eerder en het bedrijf verwacht een autonome groei tussen 5 en 7% voor heel 2016.

Stabiele winst

De omzet van Wessanen kwam in het derde kwartaal uit op 137,5 miljoen euro (+9,2%). Zonder overnames en wisselkoerseffecten was er sprake van een groei van 3,9%. Het bedrijfsresultaat steeg dan weer met 6% naar 10 miljoen euro, terwijl de nettowinst stabiel bleef op 6 miljoen euro.

 

Het grootste deel van de groei was te danken aan de opmars van de eigen merken, want volgens het bedrijf was de verkoop van huismerken in het derde kwartaal eerder teleurstellend.

 

Wessanen had eerder al voorspeld dat het een autonome groei tussen 5 en 7% zou kennen voor het volledige boekjaar en dankzij de positieve resultaten in het derde kwartaal, verwacht het nu aan de bovenkant van die voorspelling uit te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.