Groen licht voor overname Burger King Nederland | RetailDetail

Groen licht voor overname Burger King Nederland

Groen licht voor overname Burger King Nederland

De Nederlandse mededingingsautoriteiten maken geen bezwaar tegen de verkoop van Burger King Nederland aan de investeringsmaatschappij Standard Investment. Er blijft immers genoeg concurrentie op de markt.

 

Overnemer wil aantal uitbreiden

Burger King Nederland is eigenaar van 27 restaurants, die alle licentiehouder zijn van de Amerikaanse snellehapketen. Onder meer het restaurant op de luchthaven van Schiphol, dat naar omzet gemeten de grootste Burger King ter wereld zou zijn, maakt deel uit van de groep.


Het pakket van 27 restaurants werd recentelijk verkocht door de Citoyen Food Group aan investeerder Standard Investment. Die wil het aantal trouwens nog opvoeren. De overnemer heeft de intentie om de komende jaren zowel in de bestaande als in nieuwe restaurants te investeren.

 

Ook Autogrill actief met Burger King

In totaal zijn er een zestigtal vestigingen van Burger King in Nederland. De verkooppunten die niet door Standard Investment zijn overgenomen, zijn in handen van Autogrill. Die controleert onder meer om de vestigingen in de treinstations.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.