Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian, bekend van zijn zeevruchten in chocolade, gaat zijn productievestiging in Sint-Niklaas uitbreiden met een nieuwe productielijn. Intussen blijken ook de eerste experimenten met ‘thematische pop-ups’ een schot in de roos.

 

6,8 miljoen euro

Chocolaterie Guylian investeert in totaal 6,8 miljoen euro in zijn Sint-Niklase productie-eenheid in Europark Oost. Het geld dient voor een bijkomende productielijn in een nieuw gebouw, dat tegen de zomer van 2017 moet verrijzen. De Belgische marktleider in voorverpakte pralines wil zo zijn productie opdrijven, om sneller te kunnen inspelen op nieuwe trends en om verder internationaal door te groeien.

 

Guylian exporteert vandaag naar meer dan 120 landen en heeft eigen verkoopkantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Duitsland, Oostenrijk, Portugal en Spanje. De productie gebeurt echter volledig in Sint-Niklaas. “Momenteel zijn daar al 250 medewerkers aan de slag: 150 in vaste dienst en 100 uitzendkrachten. Daar komen nog om en bij de tien mensen bij zodra de nieuwe lijn operationeel is”, zegt managing director Mieke Callebaut, die sinds vorige zomer de touwtjes in handen heeft bij het chocoladebedrijf.

 

Het bedrijf blijft ook verder experimenteren met zijn thematische pop-upshops in de fabriek. De allereerste werd georganiseerd in de kerstperiode, tot dit weekend was er een Valentijnshop open en ook in de aanloop naar Pasen staat er eentje op de planning. “De pop-ups zijn een test en de eerste resultaten zijn heel positief”, zegt Mieke Callebaut. “Naast de bekende zeevruchten pakken we er uit met themagebonden artikelen. Zo hebben we voor Valentijn verpakkingen in de vorm van hartjes en in de pop-upshop voor Pasen zullen we onder meer paaseieren verkopen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de hypermarkt van Bièrges aanvaardt Carrefour nu bij alle hypermarkten en bij Carrefour Markets in eigen beheer herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen. Zo wil de groep de afvalberg helpen reduceren.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top