Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian, bekend van zijn zeevruchten in chocolade, gaat zijn productievestiging in Sint-Niklaas uitbreiden met een nieuwe productielijn. Intussen blijken ook de eerste experimenten met ‘thematische pop-ups’ een schot in de roos.

 

6,8 miljoen euro

Chocolaterie Guylian investeert in totaal 6,8 miljoen euro in zijn Sint-Niklase productie-eenheid in Europark Oost. Het geld dient voor een bijkomende productielijn in een nieuw gebouw, dat tegen de zomer van 2017 moet verrijzen. De Belgische marktleider in voorverpakte pralines wil zo zijn productie opdrijven, om sneller te kunnen inspelen op nieuwe trends en om verder internationaal door te groeien.

 

Guylian exporteert vandaag naar meer dan 120 landen en heeft eigen verkoopkantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Duitsland, Oostenrijk, Portugal en Spanje. De productie gebeurt echter volledig in Sint-Niklaas. “Momenteel zijn daar al 250 medewerkers aan de slag: 150 in vaste dienst en 100 uitzendkrachten. Daar komen nog om en bij de tien mensen bij zodra de nieuwe lijn operationeel is”, zegt managing director Mieke Callebaut, die sinds vorige zomer de touwtjes in handen heeft bij het chocoladebedrijf.

 

Het bedrijf blijft ook verder experimenteren met zijn thematische pop-upshops in de fabriek. De allereerste werd georganiseerd in de kerstperiode, tot dit weekend was er een Valentijnshop open en ook in de aanloop naar Pasen staat er eentje op de planning. “De pop-ups zijn een test en de eerste resultaten zijn heel positief”, zegt Mieke Callebaut. “Naast de bekende zeevruchten pakken we er uit met themagebonden artikelen. Zo hebben we voor Valentijn verpakkingen in de vorm van hartjes en in de pop-upshop voor Pasen zullen we onder meer paaseieren verkopen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top