Guylian opent Chocolate Café in Zuid-Korea | RetailDetail

Guylian opent Chocolate Café in Zuid-Korea

Guylian opent Chocolate Café in Zuid-Korea

Het Belgische chocolademerk Guylian heeft in Zuid-Korea zijn eerste Aziatische Belgian Chocolate Café geopend. Het chocoladecafé bevindt zich in een winkelcentrum in de hoofdstad Seoul.

"Logische stap"

Uitbater van de winkel in het Lotte World Mall is Lotte Confectionery, dat tevens de distributeur is van de chocolade zeevruchten van Guylian in Zuid-Korea. In het café kunnen klanten het normale assortiment pralines en een reeks artisanale pralines vinden, alsook een gamma aan desserts. Er kan ook geluncht worden en men kan er een koffietje drinken.

 

"De Zuid-Koreaanse groep LOTTE kocht Chocolaterie Guylian NV in 2008; het is een logische stap om nu ook die authentieke Guylian-traditie in hun land te brengen en de lokale bevolking warm te maken voor onze unieke Belgische chocoladecreaties" klinkt het bij Chocolaterie Guylian in Sint-Niklaas.

 

Guylian heeft in het Australische Sydney ook al drie cafés die het zeer goed doen en er liggen plannen op tafel om ook andere regio's met chocolade te verwennen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.