HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko | RetailDetail

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

Groenteproducent HAK heeft een meerderheid van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko, waarmee het al langer samenwerkte. Het bedrijf hoopt zo zijn positie in Duitsland te verstevigen en de afzet fors te laten groeien.

Omzet verdubbelen

De producten van HAK worden immers al sinds 2013 door foodeko verdeeld in Duitsland, dat ook de distributie verzorgt van onder andere De Ruijter, Morato en Heinz Sandwich spread. In 2016 was foodeko goed voor een omzet van 19 miljoen euro.

 

Alle personeelsleden en niet-HAK gerelateerde activiteiten van foodeko worden nu ondergebracht in de nieuwe joint venture HAK-foodeko. Daarin heeft HAK 51% van de aandelen in handen, terwijl de overige aandelen in bezit blijven van general manager Jens Wohlrab, tevens een van de oprichters van het bedrijf. Het doel is nu om binnen vijf jaar de omzet van het bedrijf te verdubbelen.

 

Eerder dit jaar nam HAK ook al groentespecialist Peter van Halder Grootverbruik uit Den Bosch over. Dat is een verwerker van groenten en leverancier voor professionele keukens, zoals bij zorginstellingen en restaurantketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.