HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko | RetailDetail

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

Groenteproducent HAK heeft een meerderheid van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko, waarmee het al langer samenwerkte. Het bedrijf hoopt zo zijn positie in Duitsland te verstevigen en de afzet fors te laten groeien.

Omzet verdubbelen

De producten van HAK worden immers al sinds 2013 door foodeko verdeeld in Duitsland, dat ook de distributie verzorgt van onder andere De Ruijter, Morato en Heinz Sandwich spread. In 2016 was foodeko goed voor een omzet van 19 miljoen euro.

 

Alle personeelsleden en niet-HAK gerelateerde activiteiten van foodeko worden nu ondergebracht in de nieuwe joint venture HAK-foodeko. Daarin heeft HAK 51% van de aandelen in handen, terwijl de overige aandelen in bezit blijven van general manager Jens Wohlrab, tevens een van de oprichters van het bedrijf. Het doel is nu om binnen vijf jaar de omzet van het bedrijf te verdubbelen.

 

Eerder dit jaar nam HAK ook al groentespecialist Peter van Halder Grootverbruik uit Den Bosch over. Dat is een verwerker van groenten en leverancier voor professionele keukens, zoals bij zorginstellingen en restaurantketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.