Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit | RetailDetail

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit

Heineken heeft een akkoord bereikt met de Japanse sectorgenoot Kirin over de overnam van diens activiteiten in Brazilië. Die gesprekken waren al een maand aan de gang, maar nu is het ook effectief tot een akkoord gekomen.

Verlies in 2016

Met de overname is een bedrag van ongeveer 660 miljoen euro gemoeid. In ruil krijgt Heineken de volledige Braziliaanse tak van Kirin in handen, die goed is voor een omzet van 1,1 miljard euro. Daarop werd vorig jaar wel een operationeel verlies geleden van 85 miljoen euro.

 

Heineken krijgt meteen 9% van het marktaandeel op de biermarkt en 2% op het gebied van frisdrankverkoop in Brazilië in handen. Vooral in het noorden en noordoosten van Brazilië groeit het marktaandeel van Heineken dankzij de overname. In die regio’s van het land was Heineken tot nu toe minder prominent aanwezig.

 

Brazilië zit al een tijdje in een economische crisis, maar dat houdt Heineken niet tegen om te investeren in het land. De Nederlandse drankenproducent wijst daarbij op de groei van de bevolking en economisch herstel op langere termijn. In het land is volgens Heineken ook nog veel ruimte voor de groei van premium biermerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.