Heineken experimenteert met beacons om klanten te lokken

Heineken experimenteert met beacons op café

Heineken experimenteert met beacons op café
http://www.shutterstock.com/pic-172221185/

Heineken is in Nieuw-Zeeland gestart met een proefproject rond het gebruik van beacons, om klanten te lokken naar restaurants en cafés waar het biermerk wordt geschonken. Daarvoor moeten klanten wel een bepaalde app gebruiken.

 

Verschillende soorten berichten

Consumenten die de app Heineken LIVE gebruiken en voorbij één van de 500 beacons lopen die Heineken heeft laten installeren, krijgen een bericht op hun smartphone. Zo hoopt het biermerk passanten naar binnen te lokken bij de horecagelegenheid.

 

Het bericht dat de gebruikers krijgen is afhankelijk van de locatie waar ze zich bevinden. Als ze zich op straat bevinden, dan zullen ze een meer algemene boodschap krijgen. Zijn ze echter al in de buurt van of aanwezig in het café of het restaurant, dan bestaat de kans dat ze ook meteen een korting krijgen als ze Heineken bestellen. Bovendien kunnen gebruikers ook punten verzamelen die ze kunnen inruilen voor beloningen.

 

De beacons voor lange afstand werden speciaal voor Heineken ontwikkeld door Rush Digital, dat instaat voor de plaatsing van de beacons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.