Heineken experimenteert met beacons op café

Heineken experimenteert met beacons op café
http://www.shutterstock.com/pic-172221185/

Heineken is in Nieuw-Zeeland gestart met een proefproject rond het gebruik van beacons, om klanten te lokken naar restaurants en cafés waar het biermerk wordt geschonken. Daarvoor moeten klanten wel een bepaalde app gebruiken.

 

Verschillende soorten berichten

Consumenten die de app Heineken LIVE gebruiken en voorbij één van de 500 beacons lopen die Heineken heeft laten installeren, krijgen een bericht op hun smartphone. Zo hoopt het biermerk passanten naar binnen te lokken bij de horecagelegenheid.

 

Het bericht dat de gebruikers krijgen is afhankelijk van de locatie waar ze zich bevinden. Als ze zich op straat bevinden, dan zullen ze een meer algemene boodschap krijgen. Zijn ze echter al in de buurt van of aanwezig in het café of het restaurant, dan bestaat de kans dat ze ook meteen een korting krijgen als ze Heineken bestellen. Bovendien kunnen gebruikers ook punten verzamelen die ze kunnen inruilen voor beloningen.

 

De beacons voor lange afstand werden speciaal voor Heineken ontwikkeld door Rush Digital, dat instaat voor de plaatsing van de beacons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top