Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold | RetailDetail

Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold

Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold

Het aantal verkooppunten van Heineken Extra Vers wordt gevoelig uitgebreid na een succesvolle testperiode: de producten zullen voortaan te vinden zijn bij onder andere Albert Heijn, Coop, MCD, Boon’s markt en Deen.

Ambachtelijk recept

Eerder hadden ook al DekaMarkt, Dirk van den Broek, Jumbo, Hoogvliet en Plus de producten toegevoegd aan hun assortiment. Online zal Heineken Extra Vers te vinden zijn bij Hoogvliet, Jumbo en Albert Heijn.

 

“Tijdens de eerste fase na de lancering hebben we veel geleerd over hoe je een vers product het best snel en gekoeld vervoert en aanbiedt in de supermarkt. Uit de reacties blijkt dat consumenten en retailers het extra verse bier echt hebben omarmd. We kregen veel positieve reacties over de smaak en daarnaast zijn de verkoopcijfers van Heineken Extra Vers boven verwachting. Voor ons waren dat de belangrijkste redenen om nu over te gaan op een landelijke uitrol”, zegt Evelien Sanders, directeur retail bij Heineken Nederland.

 

Heineken Extra Vers wordt gemaakt volgens het originele recept van Heineken, dat extra beschermd wordt tegen tijd temperatuur en licht. Het wordt daarna in een speciale verpakking gestoken en zo snel mogelijk en gekoeld naar de supermarkt gebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".