Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen | RetailDetail

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen
Shutterstock

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Verkoop verdubbelen tegen 2022

Mort Subite is nu al te vinden in twaalf landen, maar dat zullen er de komende jaren dus een pak meer worden. “Tot nu prezen we Mort Subite op eigen houtje aan in andere Europese landen. Nu krijgen we de steun van Heineken en zijn ijzersterke logistieke netwerk”, zegt Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes, aan De Tijd. Alken-Maes is eigenaar van Mort Subite en onderdeel van Heineken.

 

De promotie van Mort Subite naar een internationaal merk bij Heineken komt er omdat de Nederlandse brouwer ziet dat de bieren van de brouwerij het nu al heel goed doen in het buitenland. “Vorig jaar steeg het volume met een percentage van twee cijfers”, zegt Bosselaers. “Neem Nederland: daar steeg het aantal verkochte hectoliters met 30 procent.” De ambities zijn in ieder geval vrij groot, want tegen 2022 moet de verkoop van Mort Subite verdubbeld worden. 

 

Heineken hoopt met Mort Subite zo het succesverhaal van Affligem te herhalen. Dat wordt sinds 2014 internationaal verdeeld en is sindsdien een van de grootste groeiers bij Heineken. “De verkoop stijgt jaarlijks met meer dan 10 procent”, zegt Bosselaers. “Zeker in Frankrijk, Nederland, Italië en Rusland blijft de verkoop toenemen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.