Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen | RetailDetail

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen
Shutterstock

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Verkoop verdubbelen tegen 2022

Mort Subite is nu al te vinden in twaalf landen, maar dat zullen er de komende jaren dus een pak meer worden. “Tot nu prezen we Mort Subite op eigen houtje aan in andere Europese landen. Nu krijgen we de steun van Heineken en zijn ijzersterke logistieke netwerk”, zegt Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes, aan De Tijd. Alken-Maes is eigenaar van Mort Subite en onderdeel van Heineken.

 

De promotie van Mort Subite naar een internationaal merk bij Heineken komt er omdat de Nederlandse brouwer ziet dat de bieren van de brouwerij het nu al heel goed doen in het buitenland. “Vorig jaar steeg het volume met een percentage van twee cijfers”, zegt Bosselaers. “Neem Nederland: daar steeg het aantal verkochte hectoliters met 30 procent.” De ambities zijn in ieder geval vrij groot, want tegen 2022 moet de verkoop van Mort Subite verdubbeld worden. 

 

Heineken hoopt met Mort Subite zo het succesverhaal van Affligem te herhalen. Dat wordt sinds 2014 internationaal verdeeld en is sindsdien een van de grootste groeiers bij Heineken. “De verkoop stijgt jaarlijks met meer dan 10 procent”, zegt Bosselaers. “Zeker in Frankrijk, Nederland, Italië en Rusland blijft de verkoop toenemen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De suikerproducent speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving. Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.