Heineken zet terug stap vooruit | RetailDetail

Heineken zet terug stap vooruit

Heineken zet terug stap vooruit
Shutterstock

De Nederlandse brouwersgroep Heineken heeft in de eerste helft van het jaar meer weten te verkopen. Ook in een aantal markten waar voorheen sprake was van een krimp, zoals Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa, was er opnieuw vooruitgang.

Groei in alle regio’s

In de eerste zes maanden van 2016 verkocht Heineken 2,6% meer, waarbij er vooral in het tweede kwartaal sterk werd gepresteerd. De grootste groei was er te vinden in Azië, waar het verkochte volume met 6,3% steeg. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa was er sprake van een autonome groei van 1,5%. Het volume van het merk Heineken ging er met 3,9% op vooruit.

 

De omzet steeg in de eerste helft van het jaar met 3,8% naar 10,475 miljard euro. Daarbij ging de nettowinst er met 48,6% op vooruit naar 871 miljoen euro. Die sterke stijging was het gevolg van een waardevermindering op de Congolese activiteiten in 2016.

 

“We hebben sterke resultaten geleverd in de eerste helft van het jaar, waarbij alle vier regio’s positief hebben bijgedragen aan de organische groei in volume, omzet en operationele winst”, zei CEO Jean-François Boxmeer. “Terwijl de economische toestand waarschijnlijk volatiel blijft, blijven onze verwachtingen voor het volledige jaar ongewijzigd.” Binnen die verwachtingen rekent het op autonome omzet- en winstgroei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top