Heineken zet terug stap vooruit

Heineken zet terug stap vooruit
Shutterstock

De Nederlandse brouwersgroep Heineken heeft in de eerste helft van het jaar meer weten te verkopen. Ook in een aantal markten waar voorheen sprake was van een krimp, zoals Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa, was er opnieuw vooruitgang.

Groei in alle regio’s

In de eerste zes maanden van 2016 verkocht Heineken 2,6% meer, waarbij er vooral in het tweede kwartaal sterk werd gepresteerd. De grootste groei was er te vinden in Azië, waar het verkochte volume met 6,3% steeg. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa was er sprake van een autonome groei van 1,5%. Het volume van het merk Heineken ging er met 3,9% op vooruit.

 

De omzet steeg in de eerste helft van het jaar met 3,8% naar 10,475 miljard euro. Daarbij ging de nettowinst er met 48,6% op vooruit naar 871 miljoen euro. Die sterke stijging was het gevolg van een waardevermindering op de Congolese activiteiten in 2016.

 

“We hebben sterke resultaten geleverd in de eerste helft van het jaar, waarbij alle vier regio’s positief hebben bijgedragen aan de organische groei in volume, omzet en operationele winst”, zei CEO Jean-François Boxmeer. “Terwijl de economische toestand waarschijnlijk volatiel blijft, blijven onze verwachtingen voor het volledige jaar ongewijzigd.” Binnen die verwachtingen rekent het op autonome omzet- en winstgroei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top