Heineken zet terug stap vooruit

Heineken zet terug stap vooruit
Shutterstock

De Nederlandse brouwersgroep Heineken heeft in de eerste helft van het jaar meer weten te verkopen. Ook in een aantal markten waar voorheen sprake was van een krimp, zoals Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa, was er opnieuw vooruitgang.

Groei in alle regio’s

In de eerste zes maanden van 2016 verkocht Heineken 2,6% meer, waarbij er vooral in het tweede kwartaal sterk werd gepresteerd. De grootste groei was er te vinden in Azië, waar het verkochte volume met 6,3% steeg. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa was er sprake van een autonome groei van 1,5%. Het volume van het merk Heineken ging er met 3,9% op vooruit.

 

De omzet steeg in de eerste helft van het jaar met 3,8% naar 10,475 miljard euro. Daarbij ging de nettowinst er met 48,6% op vooruit naar 871 miljoen euro. Die sterke stijging was het gevolg van een waardevermindering op de Congolese activiteiten in 2016.

 

“We hebben sterke resultaten geleverd in de eerste helft van het jaar, waarbij alle vier regio’s positief hebben bijgedragen aan de organische groei in volume, omzet en operationele winst”, zei CEO Jean-François Boxmeer. “Terwijl de economische toestand waarschijnlijk volatiel blijft, blijven onze verwachtingen voor het volledige jaar ongewijzigd.” Binnen die verwachtingen rekent het op autonome omzet- en winstgroei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top