Helft meer bestellingen bij Takeaway.com | RetailDetail

Helft meer bestellingen bij Takeaway.com

Helft meer bestellingen bij Takeaway.com
Shutterstock

In het eerste kwartaal van 2017 heeft Takeaway.com de helft meer bestellingen verwerkt dan een jaar eerder. In Nederland en Duitsland was er een mooie groei, maar het waren toch de andere markten die de grootste sprong maakten.

Investeringen opdrijven

In totaal verwerkte Takeaway.com in het eerste kwartaal 15,8 miljoen bestellingen, 47% meer dan een jaar eerder. In Nederland was er sprake van een groei van 31%, terwijl dat in Duitsland 47% was. Op de andere markten, waaronder België, groeide Takeaway.com met 79%. Dat was wel deels te danken aan overnames, zoals die van de Belgische activiteiten van Just Eat Benelux. Langs de andere kant werden de activiteiten in het Verenigd Koninkrijk in augustus van vorig jaar dan weer stopgezet.

 

“In het eerste kwartaal van 2017 heeft Takeaway.com zijn groeistrategie kunnen doorzetten. Het bedrijf heeft zijn marktpositie op de belangrijkste markten opnieuw weten te versterken. Omwille van het succes van onze strategie, hebben we besloten om de investeringen in marketing en leverdiensten verder op te drijven”, zegt CEO Jitse Groen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.