Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017 | RetailDetail

Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017

Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017
Shutterstock

In 2017 is de omzet van maaltijdbezorger Takeaway.com met bijna de helft gegroeid. Daarbij ging ook het aantal bestellingen fors de hoogte in naar meer dan 68 miljoen.

 

Overal groei

De totale omzet bij Takeaway.com kwam in 2017 uit op 166,5 miljoen euro, een groei van 49% ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bestellingen groeide daarbij met 38% naar 68,3 miljoen. “2017 was een jaar van enorme groei op vlak van bestellingen en omzet. Het was ook een jaar waarin we sterk investeerden in marketing, productontwikkeling en de verdere professionalisering van het bedrijf”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn nu veruit de grootste maaltijdbezorger op onze belangrijkste markten, wat essentieel is om richting winstgevendheid te groeien.”

 

Van die winstgevendheid is momenteel echter nog geen sprake: het nettoverlies groeide zelfs met 36% naar 42 miljoen euro. Die stijging is te wijten aan grote investeringen in marketing, waar de kosten met 41% stegen naar 117 miljoen euro. De brutowinst steeg wel met 45% naar 139,5 miljoen euro. Momenteel is Nederland de enige markt waar Takeaway.com winst maakt.

 

In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 38% en de omzet met 57%, in Nederland was dat respectievelijk 30% en 35%. In België groeide het aantal bestellingen van 2,9 miljoen naar 4,4 miljoen, een stijging met meer dan 50%. Daarnaast presteerde Takeaway.com ook sterk in Polen en Oostenrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.