Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017 | RetailDetail

Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017

Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017
Shutterstock

In 2017 is de omzet van maaltijdbezorger Takeaway.com met bijna de helft gegroeid. Daarbij ging ook het aantal bestellingen fors de hoogte in naar meer dan 68 miljoen.

 

Overal groei

De totale omzet bij Takeaway.com kwam in 2017 uit op 166,5 miljoen euro, een groei van 49% ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bestellingen groeide daarbij met 38% naar 68,3 miljoen. “2017 was een jaar van enorme groei op vlak van bestellingen en omzet. Het was ook een jaar waarin we sterk investeerden in marketing, productontwikkeling en de verdere professionalisering van het bedrijf”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn nu veruit de grootste maaltijdbezorger op onze belangrijkste markten, wat essentieel is om richting winstgevendheid te groeien.”

 

Van die winstgevendheid is momenteel echter nog geen sprake: het nettoverlies groeide zelfs met 36% naar 42 miljoen euro. Die stijging is te wijten aan grote investeringen in marketing, waar de kosten met 41% stegen naar 117 miljoen euro. De brutowinst steeg wel met 45% naar 139,5 miljoen euro. Momenteel is Nederland de enige markt waar Takeaway.com winst maakt.

 

In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 38% en de omzet met 57%, in Nederland was dat respectievelijk 30% en 35%. In België groeide het aantal bestellingen van 2,9 miljoen naar 4,4 miljoen, een stijging met meer dan 50%. Daarnaast presteerde Takeaway.com ook sterk in Polen en Oostenrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.