HelloFresh maakt overstap naar België | RetailDetail

HelloFresh maakt overstap naar België

HelloFresh maakt overstap naar België

De Nederlandse maaltijdbezorgdienst HelloFresh gaat zijn maaltijdboxen voortaan ook leveren in België. De focus ligt daarbij op Vlaanderen en Brussel, want een Franstalige versie is nog niet voor meteen.

Doel van 75.000 boxen

HelloFresh is een abonnementsdienst die elke week een box met ingrediënten aan huis levert. Daarmee kunnen drie of vijf maaltijden gemaakt worden, afhankelijk van de wensen van de klant. Er is keuze uit een box met vis/vlees en een vegetarische box; daarnaast is er ook een fruitbox beschikbaar. De boxen zullen één keer per week geleverd, tussen 16u30 en 22u30.

 

HelloFresh hoopt volgens RetailNews tegen het eind van 2015 één procent van België en Nederland te bedienen, wat neerkomt op ongeveer 75.000 boxen per week. HelloFresh zal dan wel de consument moeten overtuigen om zijn voedsel meer te bestellen, want nu koopt slechts één tot twee procent van Nederlandse consumenten zijn boodschappen online; 98 procent trekt nog steeds naar de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.