HelloFresh maakt overstap naar België

HelloFresh maakt overstap naar België

De Nederlandse maaltijdbezorgdienst HelloFresh gaat zijn maaltijdboxen voortaan ook leveren in België. De focus ligt daarbij op Vlaanderen en Brussel, want een Franstalige versie is nog niet voor meteen.

Doel van 75.000 boxen

HelloFresh is een abonnementsdienst die elke week een box met ingrediënten aan huis levert. Daarmee kunnen drie of vijf maaltijden gemaakt worden, afhankelijk van de wensen van de klant. Er is keuze uit een box met vis/vlees en een vegetarische box; daarnaast is er ook een fruitbox beschikbaar. De boxen zullen één keer per week geleverd, tussen 16u30 en 22u30.

 

HelloFresh hoopt volgens RetailNews tegen het eind van 2015 één procent van België en Nederland te bedienen, wat neerkomt op ongeveer 75.000 boxen per week. HelloFresh zal dan wel de consument moeten overtuigen om zijn voedsel meer te bestellen, want nu koopt slechts één tot twee procent van Nederlandse consumenten zijn boodschappen online; 98 procent trekt nog steeds naar de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top