HelloFresh maakt overstap naar België | RetailDetail

HelloFresh maakt overstap naar België

HelloFresh maakt overstap naar België

De Nederlandse maaltijdbezorgdienst HelloFresh gaat zijn maaltijdboxen voortaan ook leveren in België. De focus ligt daarbij op Vlaanderen en Brussel, want een Franstalige versie is nog niet voor meteen.

Doel van 75.000 boxen

HelloFresh is een abonnementsdienst die elke week een box met ingrediënten aan huis levert. Daarmee kunnen drie of vijf maaltijden gemaakt worden, afhankelijk van de wensen van de klant. Er is keuze uit een box met vis/vlees en een vegetarische box; daarnaast is er ook een fruitbox beschikbaar. De boxen zullen één keer per week geleverd, tussen 16u30 en 22u30.

 

HelloFresh hoopt volgens RetailNews tegen het eind van 2015 één procent van België en Nederland te bedienen, wat neerkomt op ongeveer 75.000 boxen per week. HelloFresh zal dan wel de consument moeten overtuigen om zijn voedsel meer te bestellen, want nu koopt slechts één tot twee procent van Nederlandse consumenten zijn boodschappen online; 98 procent trekt nog steeds naar de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top