HelloFresh maakt overstap naar België

HelloFresh maakt overstap naar België

De Nederlandse maaltijdbezorgdienst HelloFresh gaat zijn maaltijdboxen voortaan ook leveren in België. De focus ligt daarbij op Vlaanderen en Brussel, want een Franstalige versie is nog niet voor meteen.

Doel van 75.000 boxen

HelloFresh is een abonnementsdienst die elke week een box met ingrediënten aan huis levert. Daarmee kunnen drie of vijf maaltijden gemaakt worden, afhankelijk van de wensen van de klant. Er is keuze uit een box met vis/vlees en een vegetarische box; daarnaast is er ook een fruitbox beschikbaar. De boxen zullen één keer per week geleverd, tussen 16u30 en 22u30.

 

HelloFresh hoopt volgens RetailNews tegen het eind van 2015 één procent van België en Nederland te bedienen, wat neerkomt op ongeveer 75.000 boxen per week. HelloFresh zal dan wel de consument moeten overtuigen om zijn voedsel meer te bestellen, want nu koopt slechts één tot twee procent van Nederlandse consumenten zijn boodschappen online; 98 procent trekt nog steeds naar de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top