HelloFresh naar de supermarkt, start bij Ahold Delhaize USA | RetailDetail

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA
Foto: Kristi Blokhin / Shutterstock.com

De maaltijdboxen van HelloFresh zijn nu ook in de Amerikaanse supermarkten van Ahold Delhaize te koop. Met maaltijdkits voor individuele gerechten denkt HelloFresh retailers nieuw leven in te blazen. 

 

HelloFresh gaat voor retail

In 581 supermarkten van de Amerikaanse ketens Stop & Shop en Giant Food vinden klanten vanaf deze maand maaltijdkits van HelloFresh. De retaillancering van de maaltijdboxdienst gaat van start met vijf verschillende gerechten, gaande van Mediterrane kip over gehaktbrood tot couscous met kikkererwten. In de boxen zitten alle ingrediënten voor twee personen en ze zullen tussen 15 en 20 dollar kosten.

 

Tot nu toe werkte HelloFresh vooral via thuislevering, maar helemaal is een samenwerking met supermarkten niet: eerder was er al een proefproject in zes Belgische supermarkten van (alweer) Delhaize. Zo kon het bedrijf de smaak, de versheid en het gemak optimaliseren. De keuzes in maaltijden werden bepaald aan de hand van de eigen klantendata in de Verenigde Staten. De boxen zullen binnenkort ook in andere verkooppunten te vinden zijn als het van de maaltijddienst afhangt: Ahold Delhaize USA gaat als eerste retailpartner met HelloFresh in zee, maar ook andere ketens moeten nog dit jaar volgen.

 

Om geschikt te zijn voor retaildistributie, heeft HelloFresh zijn verpakkingen aangepast – zodat ze beter stapelbaar en zichtbaar zijn in het winkelrek – en ook zijn logistieke distributienetwerk uitgebreid van vijf naar elf distributiecentra. Op die manier wil het de reistijd van de producten beperken en de ingrediënten voldoende vers voor verkoop in de winkels leveren.

 

Van concurrent naar reddende engel?

HelloFresh laat alvast uitschijnen dat ze er de supermarkten een groot plezier mee doen: “Supermarkten moesten slecht presterende producten en categorieën met lage marges winstgevend vervangen. Ze moeten ook tegemoet komen aan de vraag van klanten naar door chefs gecureerde, verse en gemakkelijke maaltijden”, verklaart Tobias Hartmann, de topman van HelloFresh in Noord-Amerika.

 

HelloFresh kan winkels helpen om hogere winstmarges te halen en zeker voor kleinere ketens de categorie meeneemmaaltijden nieuw leven inblazen, vervolgt Hartmann: “Onze retaillijn verlaagt de druk op supermarkten om deze maaltijden zelf te creëren. Ze kunnen het ook gemakkelijk integreren in groeiende domeinen van hun bedrijf, zoals online boodschappen en leveringen.”

 

“De toevoeging van retail – een kanaal dat goedgeplaatst is om te profiteren van de unieke data, het merk en de infrastructuur die we doorheen de jaren hebben opgebouwd – laat ons toe om aan de dagelijkse behoeften van nog meer klanten te beantwoorden. We spreken zo ook een volgens ons erg complementair klantensegment aan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.