HelloFresh opent pop-up in Londen | RetailDetail

HelloFresh opent pop-up in Londen

HelloFresh opent pop-up in Londen

Verkoper van maaltijdboxen HelloFresh heeft een pop-up geopend in Londen. De winkel zal de hele maand maart geopend blijven in het Old Street station en voorbijgangers zullen één van de maaltijdboxen meteen kunnen meenemen.

 

HelloFresh viert vijfjarig bestaan

Voorbijgangers in het station zullen de ingrediënten voor een aantal van de populairste gerechten kunnen kopen in de pop-up. Een box met één gerecht kost 10 pond. Tien procent van de opbrengst van de winkel wordt geschonken aan het Felix Project, dat zich inzet voor het terugdringen van voedselverspilling. In november verkocht HelloFresh ook al enkele dagen hun maaltijdboxen in het station Waterloo in Londen, en toen ging alle opbrengst naar het project.

 

De pop-up is onderdeel van de viering van het vijfjarig bestaan van HelloFresh. Zo worden er in de pop-up ook non-alcoholische cocktails aangeboden, worden er gratis boxen weggegeven en wint één bezoeker een reis naar Florence.

 

Meer flexibiliteit in afhaling

Toch is de pop-upwinkel meer dan alleen een reclamestunt, het is ook een test om te zien of dit soort fysieke verkooppunten kan aanslaan. “De opening van onze eerste retailruimte duidt opwindende tijden voor ons bedrijf aan”, zegt CEO Ian Marsh. “We reageren op het feit dat onze klanten hebben gezegd dat ze meer flexibiliteit willen op vlak van het ophalen van onze maaltijdboxen op weg naar huis.”

 

HelloFresh werd in november 2012 gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en is wereldwijd al te vinden in negen landen. Het heeft momenteel ongeveer 850.000 abonnees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".