HelloFresh-oprichter onderschatte kracht van de klant | RetailDetail

HelloFresh-oprichter onderschatte kracht van de klant

HelloFresh-oprichter onderschatte kracht van de klant

Dominik Richter, medeoprichter van maaltijdboxenconcept HelloFresh, heeft geleerd altijd rekening te houden met de klachten van de klant. Zelfs al zijn die niet terecht, kunnen ze nog steeds een hele grote invloed uitoefenen.

 

Kleine minderheid heeft groot effect

Richter deed die uitspraken op de StartupFest-conferentie F&A Next in Wageningen. Hij zegt geschrokken te zijn van de impact die een kleine minderheid kan hebben op het totaalbeeld van een bedrijf.

 

“In totaal hebben 140 van de 75.000 klanten (in de Benelux, n.v.d.r.) geklaagd. Op sociale media is de boodschap snel verspreid. Daar heb je geen controle over. Een kleine minderheid kan tot veel opschudding leiden”, zegt hij aan het FD.

 

Eigen richting kiezen

Daarnaast zegt hij ook dat jonge ondernemers niet te veel moeten kijken naar de succesverhalen van andere bedrijven of rekening moeten houden met hypes. Soms moet een ondernemer immers gewoon zijn eigen richting kiezen.

 

“Kijk naar Facebook: vier jaar geleden waren er veel vragen bij de introductie van advertenties. Gebruikers zouden weglopen en Facebook zou er geen geld aan kunnen verdienen. Nu is Facebook een van de grootste advertentienetwerken. Houd dat in je achterhoofd als je een beslissing maakt.”

 

Ook mag een ondernemer niet altijd het snelle succes verwachten. Niet elke start-up kent na enkele jaren al succes en dan kan het lastig zijn om gemotiveerd te blijven. “Je doet er geen drie jaar over, maar misschien wel twintig. Je moet er dus zeker van zijn dat jij een verschil kan maken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.