HelloFresh-oprichter onderschatte kracht van de klant

HelloFresh-oprichter onderschatte kracht van de klant

Dominik Richter, medeoprichter van maaltijdboxenconcept HelloFresh, heeft geleerd altijd rekening te houden met de klachten van de klant. Zelfs al zijn die niet terecht, kunnen ze nog steeds een hele grote invloed uitoefenen.

 

Kleine minderheid heeft groot effect

Richter deed die uitspraken op de StartupFest-conferentie F&A Next in Wageningen. Hij zegt geschrokken te zijn van de impact die een kleine minderheid kan hebben op het totaalbeeld van een bedrijf.

 

“In totaal hebben 140 van de 75.000 klanten (in de Benelux, n.v.d.r.) geklaagd. Op sociale media is de boodschap snel verspreid. Daar heb je geen controle over. Een kleine minderheid kan tot veel opschudding leiden”, zegt hij aan het FD.

 

Eigen richting kiezen

Daarnaast zegt hij ook dat jonge ondernemers niet te veel moeten kijken naar de succesverhalen van andere bedrijven of rekening moeten houden met hypes. Soms moet een ondernemer immers gewoon zijn eigen richting kiezen.

 

“Kijk naar Facebook: vier jaar geleden waren er veel vragen bij de introductie van advertenties. Gebruikers zouden weglopen en Facebook zou er geen geld aan kunnen verdienen. Nu is Facebook een van de grootste advertentienetwerken. Houd dat in je achterhoofd als je een beslissing maakt.”

 

Ook mag een ondernemer niet altijd het snelle succes verwachten. Niet elke start-up kent na enkele jaren al succes en dan kan het lastig zijn om gemotiveerd te blijven. “Je doet er geen drie jaar over, maar misschien wel twintig. Je moet er dus zeker van zijn dat jij een verschil kan maken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Back to top