HelloFresh verhoogt omzetprognose | RetailDetail

HelloFresh verhoogt omzetprognose

HelloFresh verhoogt omzetprognose
Foto: ThomasDeco / Shutterstock.com

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

 

Verlies daalt, omzet stijgt fors

De maaltijdboxen van HelloFresh scoorden goed in het eerste kwartaal: in het vorige kwartaal steeg de omzet met 44%, goed voor een totale omzet van 295,6 miljoen euro. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet zelfs met 60% gestegen zijn. De operationele winstmarge (EBITDA) kwam weliswaar nog steeds in het rood uit, maar verbeterde met 7,1 procentpunten naar -7,3%. Het operationeel verlies daalde met bijna 15% tot 28 miljoen euro in het rood. 

 

HelloFresh houdt dan ook aan zijn prognose vast om in het vierde kwartaal van dit jaar break-even te draaien. Het voorbije kwartaal bediende de maaltijdboxleverancier alvast zo’n 1,9 miljoen klanten, liefst 61% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, en leverde het bedrijf 6,6 miljoen boxen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.