Herstal krijgt grootste Lidl van het land | RetailDetail

Herstal krijgt grootste Lidl van het land

Herstal krijgt grootste Lidl van het land
Shutterstock

Morgen opent in Herstal (bij Luik) een nieuwe winkel van discountketen Lidl. Die werd ingevuld volgens het nieuwste concept van de Duitse keten en is meteen ook de grootste vestiging in België.

 

'Lidl of the Future'

Herstal beschikt al langer over een vestiging van Lidl, met een oppervlakte van 761 m². Vanaf morgen zullen de klanten echter over een pak meer keuze beschikken bij hun lokale supermarkt, want de nieuwe vestiging is maar liefst 1.696 m² groot - en is daarmee de grootste Lidl-winkel in België is. Die uitbreiding brengt ook vijftien nieuwe banen met zich mee.

 

De nieuwe winkel in Herstal werd ingericht volgens het concept ‘Lidl of the Future’, dat eind 2016 werd voorgesteld in het Kempense Geel. In dat concept staan winkelcomfort, ergonomie en duurzaamheid voorop. Het meest opvallende aspect zijn de bredere gangpaden en het gebruik van natuurlijk licht, wat de winkelervaring van de klanten aangenamer moet maken. Daarnaast wordt er ook duchtig gebruik gemaakt van duurzame bouwmethodes, zoals nieuwe isolatietechnieken, en warmte- en waterrecuperatie. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.