Hier is RetailDetail Food #23 | RetailDetail

Hier is RetailDetail Food #23

Hier is RetailDetail Food #23

Alweer een nieuw nummer van RetailDetail Food valt zo meteen bij de lezers in de bus. Een greep uit de items: ondernemers verbouwen, Spar Good Food opent een snackbar, de charcuteriesector zet in op gezondheid.

Gezonde charcuterie

In het vorige nummer kondigden we al aan dat Spar Lambrechts met de nieuwe formule Spar Good Food horeca-elementen toevoegt. Nu gaan we kijken in Rekem hoe dat precies in z’n werk gaat. We richten de spots op het vleeswarenrayon. Charcuterie zonder additieven, salades zonder mayonaise… wij van RetailDetail Food zagen een trend, en die werd door de fabrikanten nog bevestigd ook. Maar het moet wél lekker blijven.
 

Ook ging de redactie op gesprek bij Essity. Doet nog geen belletje rinkelen? Het is de nieuwe naam voor SCA Hygiëne, producent van merken als Lotus, Okay en Tena. Producten die de consument geen dag kan missen. Naar goede gewoonte brengt RetailDetail Food ook een selectie van de knapste introducties.


Vond u dit drieëntwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.