HighCo installeert digitale kiosken bij Carrefour | RetailDetail

HighCo Shelf Service installeert digitale kiosken bij Carrefour

HighCo Shelf Service installeert digitale kiosken bij Carrefour

Dit najaar worden de 45 Hypermarkten en 39 Markets van Carrefour uitgerust met in totaal 129 digitale kiosken. Deze digitale communicatieoplossing van HighCo Shelf Service zal in alle Carrefours van het land (behalve franchisewinkels) worden ingezet.

Kortingbonnen aan uw vingertoppen

De digitale kiosken (of interactieve terminals) bevinden zich weldra vlakbij de ingang van de winkels en springen zo meteen in het oog. Elke kiosk (twee per Hyper en één per Market) bestaat uit twee onderdelen en staat op een strategische positie met als doel de aandacht van de volledige bezoekersstroom te trekken.

 

Bovenaan staat een groot 55-inch hd-scherm dat reclameboodschappen en promoties weergeeft. Het is, volgens HighCo, namelijk zo dat 76% van alle aankoopbeslissingen in de winkel zelf worden genomen. Dit scherm biedt merken dan ook een extra reclamekanaal, net voor de klant tussen de rekken stapt.

 

Onderaan is dan de interactieve terminal te vinden, die bestaat uit een 32-inch touchscreen dat de klanten een reeks nieuwe diensten biedt. Zo kan men er (gepersonaliseerde) kortingbonnen of getrouwheidscheques afdrukken, het winkelplan raadplegen om een bepaalde productcategorie terug te vinden, een feedbackformulier invullen om opmerkingen of suggesties meteen doorgeven aan de winkelmanager.

 

Extra diensten die tijd besparen

“De digitale kiosk is een uiterst intuïtief hulpmiddel, dat door iedereen kan worden gebruikt. Hij heeft niet enkel een mooi design en is gemaakt met kwaliteitsmaterialen, maar heeft vooral als doel het leven van de klant makkelijker te maken door hem of haar zelf toegang te verlenen tot een aantal diensten en voordelen voordat hij of zij de winkel binnenstapt,” verklaart Sébastien Lemmens van HighCo Shelf Service.

 

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Carrefour ons heeft uitgekozen als partner om dit systeem op nationaal niveau in te zetten. Op die manier positioneert Carrefour zich als voorloper op het gebied van interactiviteit met de klant in het verkooppunt en tonen zij aan dat digitale communicatie nieuwe diensten kan genereren en tegelijk zowel de klanten als het personeel een hoop tijd kan besparen”, besluit Lemmens.

 

Shelf Service telt bijna 200 medewerkers in Asse en is gespecialiseerd in communicatie en promotie in het verkooppunt zelf. De laatste jaren investeert de firma in de ontwikkeling van zijn aanbod digitale communicatieoplossingen. Shelf Service maakt deel uit van de internationale groep HighCo, een wereldwijde referentie op het gebied van retailmarketing. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.