Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding | RetailDetail

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding
Foto: Shutterstock

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

 

Van standaard tot 40% minder suiker

Een maand lang verkoopt Rewe een verpakking met vier soorten chocoladepudding. Het vraagt klanten om ze alle vier te proeven en te laten welke ze de lekkerste vinden. Het assortiment bestaat uit een potje met het standaardrecept (met 14 gram suiker per 100 gram), een potje met 20% minder suiker, eentje met 30% minder en tot slot een met 40% minder.

 

De winnaar van de smaaktest wil Rewe tegen het voorjaar (ten laatste mei) in de rekken hebben. Wellicht past de supermarktketen op basis van deze smaaktest vervolgens ook andere recepten aan. 

 

Met de co-creatiemethode betrekt de foodretailer zijn eigen klanten in de keuze om huismerkproducten ‘gezonder’ te maken en dekt het zich al in voor eventuele kritiek. Het is ook een manier om zich te differentiëren ten opzichte van A-merken. De klant heeft het immers zelf zo gewild.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.