Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo

Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo

PepsiCo heeft de winstverwachtingen voor het tweede kwartaal overtroffen, dankzij hogere prijzen voor frisdranken en snacks in Noord-Amerika. Daarnaast verkocht het ook een minderheidsaandeel in de Britse bottelaar Britvic.

Volume blijft gelijk

De omzet van het Amerikaanse PepsiCo steeg in het tweede kwartaal met 2,1% naar 15,7 miljard dollar (13,77 miljard euro). Die stijging was volledig te danken aan de hogere prijzen, want het verkochte volume bleef gelijk. Bij snacks steeg het volume dan wel met 2%, maar bij de frisdranken was er net een terugval van 2%.

 

 De nettowinst steeg dan weer van 2,01 miljard dollar (1,75 miljard euro) naar 2,11 miljard dollar (1,85 miljard euro). Dat was deels te danken aan de hogere omzet, maar PepsiCo haalde ook wat geld binnen met de verkoop van de Britse bottelaar Britvic in mei. Het bedrijf verhoogde ook zijn winstprognoses voor het volledige jaar, omdat het een minder zware impact verwacht van buitenlandse wisselkoersen.

 

“Onze resultaten voor het tweede kwartaal waren in lijn met de verwachten en we blijven op weg om onze financiële doelen voor 2017 te behalen”, zegt CEO Indra Nooyi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Back to top