Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo

Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo

PepsiCo heeft de winstverwachtingen voor het tweede kwartaal overtroffen, dankzij hogere prijzen voor frisdranken en snacks in Noord-Amerika. Daarnaast verkocht het ook een minderheidsaandeel in de Britse bottelaar Britvic.

Volume blijft gelijk

De omzet van het Amerikaanse PepsiCo steeg in het tweede kwartaal met 2,1% naar 15,7 miljard dollar (13,77 miljard euro). Die stijging was volledig te danken aan de hogere prijzen, want het verkochte volume bleef gelijk. Bij snacks steeg het volume dan wel met 2%, maar bij de frisdranken was er net een terugval van 2%.

 

 De nettowinst steeg dan weer van 2,01 miljard dollar (1,75 miljard euro) naar 2,11 miljard dollar (1,85 miljard euro). Dat was deels te danken aan de hogere omzet, maar PepsiCo haalde ook wat geld binnen met de verkoop van de Britse bottelaar Britvic in mei. Het bedrijf verhoogde ook zijn winstprognoses voor het volledige jaar, omdat het een minder zware impact verwacht van buitenlandse wisselkoersen.

 

“Onze resultaten voor het tweede kwartaal waren in lijn met de verwachten en we blijven op weg om onze financiële doelen voor 2017 te behalen”, zegt CEO Indra Nooyi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top