Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo | RetailDetail

Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo

Hogere prijzen stuwen winst PepsiCo

PepsiCo heeft de winstverwachtingen voor het tweede kwartaal overtroffen, dankzij hogere prijzen voor frisdranken en snacks in Noord-Amerika. Daarnaast verkocht het ook een minderheidsaandeel in de Britse bottelaar Britvic.

Volume blijft gelijk

De omzet van het Amerikaanse PepsiCo steeg in het tweede kwartaal met 2,1% naar 15,7 miljard dollar (13,77 miljard euro). Die stijging was volledig te danken aan de hogere prijzen, want het verkochte volume bleef gelijk. Bij snacks steeg het volume dan wel met 2%, maar bij de frisdranken was er net een terugval van 2%.

 

 De nettowinst steeg dan weer van 2,01 miljard dollar (1,75 miljard euro) naar 2,11 miljard dollar (1,85 miljard euro). Dat was deels te danken aan de hogere omzet, maar PepsiCo haalde ook wat geld binnen met de verkoop van de Britse bottelaar Britvic in mei. Het bedrijf verhoogde ook zijn winstprognoses voor het volledige jaar, omdat het een minder zware impact verwacht van buitenlandse wisselkoersen.

 

“Onze resultaten voor het tweede kwartaal waren in lijn met de verwachten en we blijven op weg om onze financiële doelen voor 2017 te behalen”, zegt CEO Indra Nooyi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.