Holland & Barrett wil veganistische winkels openen | RetailDetail

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen
© Black Hill Design / Shutterstock.com

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

 

"Vegan is onze markt"

De gezondheidsbewuste consument komt heel sterk op, vertelt de topman van Holland & Barrett in een interview met The Telegraph. Vooral veganisme is een groeiende beweging, en die trend past volgens hem zeker bij de keten van speciaalzaken met een focus op gezondheidsproducten. “We werken aan een exclusief veganistische winkel”, laat de topman optekenen. “Het is onze markt en we moeten er op inspelen.” 

 

De retailtopman spreekt uit ervaring, want ook zijn eigen (voordien vleesliefhebbende) echtgenote maakte de overgang naar veganisme, geïnspireerd door de toenemende populariteit onder beroemdheden en op sociale media.

 

Druk van bewuste consumenten

Of de vegan-winkels zich zullen ontpoppen tot een eigen formule en in hoeverre de plannen al concreet zijn, is echter nog niet bekend. Wel past Holland & Barrett het assortiment in de bestaande winkels al aan om bewuste consumenten tegemoet te komen, vertelt Aldis nog. 

 

Zo verwijderde de keten producten met gelatine uit het aanbod en haalde ze ook artikelen met krill uit de rekken na protest van Greenpeace en zo’n 45.000 klachtenmails over het gebruik van de planktonsoort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.