Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever | RetailDetail

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever
Shutterstock

Hanneke Faber, verantwoordelijk voor e-commerce en innovatie binnen Ahold Delhaize, gaat op het eind van het jaar het supermarktbedrijf verlaten. Zij maakt de overstap naar Unilever, waar ze de Europese afdeling gaat leiden.

Meer kennis delen

Faber was binnen Ahold Delhaize het hoofd van Bol.com. Haar verantwoordelijkheden worden nu overgeheveld naar Wouter Kolk, die supermarktketens Albert Heijn en Delhaize al onder zijn hoede heeft. Sinds februari van dit jaar is Peapod, de Amerikaanse online supermarkt van Ahold Delhaize, al een verantwoordelijkheid van Kevin Holt, COO van Ahold USA.

 

Dat is een bewuste keuze van Ahold Delhaize: omdat online en offline steeds meer naar elkaar toegroeien, werd besloten om de webwinkels ook onder te brengen bij de directeurs die verantwoordelijk zijn voor de supermarkten. Zo moet de samenwerking intenser worden en moeten de verschillende webwinkels ook meer kunnen profiteren van de gedeelde kennis.

 

Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize zegt het vertrekt van Faber te betreuren. “Ik wil Hanneke bedanken voor haar bijdrage aan Ahold Delhaize en de energie die ze heeft gestoken in het uitvoeren van onze digitale groeistrategie”, zegt hij in een persbericht. “Ze verlaat ons terwijl we goed op weg zijn om bijna 3 miljard euro online consumentenomzet te halen in 2017, en bijna 5 miljard euro tegen 2020.”

 

Ahold Delhaize zal wel nog op zoek gaan naar een nieuwe e-commercedirecteur, maar die functie krijgt dus een andere invulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.