Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever | RetailDetail

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever
Shutterstock

Hanneke Faber, verantwoordelijk voor e-commerce en innovatie binnen Ahold Delhaize, gaat op het eind van het jaar het supermarktbedrijf verlaten. Zij maakt de overstap naar Unilever, waar ze de Europese afdeling gaat leiden.

Meer kennis delen

Faber was binnen Ahold Delhaize het hoofd van Bol.com. Haar verantwoordelijkheden worden nu overgeheveld naar Wouter Kolk, die supermarktketens Albert Heijn en Delhaize al onder zijn hoede heeft. Sinds februari van dit jaar is Peapod, de Amerikaanse online supermarkt van Ahold Delhaize, al een verantwoordelijkheid van Kevin Holt, COO van Ahold USA.

 

Dat is een bewuste keuze van Ahold Delhaize: omdat online en offline steeds meer naar elkaar toegroeien, werd besloten om de webwinkels ook onder te brengen bij de directeurs die verantwoordelijk zijn voor de supermarkten. Zo moet de samenwerking intenser worden en moeten de verschillende webwinkels ook meer kunnen profiteren van de gedeelde kennis.

 

Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize zegt het vertrekt van Faber te betreuren. “Ik wil Hanneke bedanken voor haar bijdrage aan Ahold Delhaize en de energie die ze heeft gestoken in het uitvoeren van onze digitale groeistrategie”, zegt hij in een persbericht. “Ze verlaat ons terwijl we goed op weg zijn om bijna 3 miljard euro online consumentenomzet te halen in 2017, en bijna 5 miljard euro tegen 2020.”

 

Ahold Delhaize zal wel nog op zoek gaan naar een nieuwe e-commercedirecteur, maar die functie krijgt dus een andere invulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.