Hypermarkt Kuringen heropend na verbouwing | RetailDetail

Hypermarkt Carrefour Kuringen heropend na verbouwing

Hypermarkt Carrefour Kuringen heropend na verbouwing
Carrefour

Vandaag is de Hypermarkt Carrefour in Kuringen heropend, nadat de winkel volledig in een nieuw jasje werd gestoken. Die werken hebben 5,5 maanden in beslag genomen en moeten de winkel moderner doen overkomen bij de klanten.

Shop-in-shops

In het nieuwe concept zouden klanten niet langer het gevoel mogen hebben rond te dwalen in een hypermarkt, maar is alles opgedeeld volgens thema met een soort shop-in-shops ontstaan. Zo moet de Hypermarkt meer overkomen als een markthal dan als een normale supermarkt. Op de visafdeling is bijvoorbeeld niet enkel de verse vis te vinden, maar ook de zuurwaren en visconserven die vroeger tussen de conserven stonden. Op de visafdeling is tevens een sushistand waar hele dag door verse sushi wordt bereid. 

 

De hypermarkthal heeft ook een bakkersatelier, een slagerij, een traiteurafdeling met een nieuw gamma verse pizza’s, bereide gerechten en een kaastoog met 200 verschillende kazen. Tot slot is de afdeling multimedia uitgebreid met zo’n 500 referenties en een premiumzone voor de televisietoestellen.

 

Duurzaamheid

Daarnaast zijn de meubelen lager gemaakt, waardoor de klant een beter overzicht heeft over de hele winkel en bovendien alle producten binnen handbereik liggen. Voor de inrichting werd gekozen voor eenvoudige en moderne meubelen, waarbij veel gebruik is gemaakt van materialen als hout en baksteen. Elke afdeling heeft daarbij zijn eigen uitstraling.

 

Er werd ook veel aandacht geschonken aan duurzaamheid. De papieren affiches zijn vervangen door digitale schermen en er werden nieuwe koelmeubels geïnstalleerd die minder energie verbruiken. De isolatie is verder verbeterd en de verlichting bestaat uitsluitend uit ledlampen. Voor het sanitair wordt voortaan ook enkel regenwater gebruikt. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.