Hypermarkt Carrefour Kuringen heropend na verbouwing

Hypermarkt Carrefour Kuringen heropend na verbouwing
Carrefour

Vandaag is de Hypermarkt Carrefour in Kuringen heropend, nadat de winkel volledig in een nieuw jasje werd gestoken. Die werken hebben 5,5 maanden in beslag genomen en moeten de winkel moderner doen overkomen bij de klanten.

Shop-in-shops

In het nieuwe concept zouden klanten niet langer het gevoel mogen hebben rond te dwalen in een hypermarkt, maar is alles opgedeeld volgens thema met een soort shop-in-shops ontstaan. Zo moet de Hypermarkt meer overkomen als een markthal dan als een normale supermarkt. Op de visafdeling is bijvoorbeeld niet enkel de verse vis te vinden, maar ook de zuurwaren en visconserven die vroeger tussen de conserven stonden. Op de visafdeling is tevens een sushistand waar hele dag door verse sushi wordt bereid. 

 

De hypermarkthal heeft ook een bakkersatelier, een slagerij, een traiteurafdeling met een nieuw gamma verse pizza’s, bereide gerechten en een kaastoog met 200 verschillende kazen. Tot slot is de afdeling multimedia uitgebreid met zo’n 500 referenties en een premiumzone voor de televisietoestellen.

 

Duurzaamheid

Daarnaast zijn de meubelen lager gemaakt, waardoor de klant een beter overzicht heeft over de hele winkel en bovendien alle producten binnen handbereik liggen. Voor de inrichting werd gekozen voor eenvoudige en moderne meubelen, waarbij veel gebruik is gemaakt van materialen als hout en baksteen. Elke afdeling heeft daarbij zijn eigen uitstraling.

 

Er werd ook veel aandacht geschonken aan duurzaamheid. De papieren affiches zijn vervangen door digitale schermen en er werden nieuwe koelmeubels geïnstalleerd die minder energie verbruiken. De isolatie is verder verbeterd en de verlichting bestaat uitsluitend uit ledlampen. Voor het sanitair wordt voortaan ook enkel regenwater gebruikt. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top