IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland | RetailDetail

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland
Foto: eyesofarts / Shutterstock.com

Net op de tijd voor de zomer krijgt Nederland er nieuwe ijssalons bij: de Amerikaanse ijsjesformule Baskin-Robbins opent eind volgende maand een eerste Nederlandse winkel. Tegen eind dit jaar wil de ijsketen drie vestigingen.

 

IJsjes thuis, in het salon of in de supermarkt

Baskin-Robbins is een zusterbedrijf van Dunkin' Donuts, dat vorig jaar ook al zijn intrede op de Nederlandse markt maakte. Het ijsmerk is tot nu toe vooral bekend in de Verenigde Staten, al is het ook actief in Spanje en Engeland.


In Nederland wil de ijsjesproducent meteen inzetten op meerdere kanalen: in de eigen winkels kunnen consumenten ijsjes, milkshakes en ijstaarten kopen, maar er zijn ook warme dranken en pannenkoeken, wafels of ander gebak te krijgen. Baskin-Robbins heeft daarnaast de bedoeling om zijn producten via de supermarkten te verdelen en wil ook ijs laten leveren bij de mensen thuis via maaltijdbezorgdiensten. 


Waar het eerste ijssalon eind april opent, heeft het merk nog niet bekendgemaakt, maar het laat wel al weten op drie vestigingen te mikken voor het einde van 2018. Op termijn rekent Baskin-Robbins op tien tot vijftien winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.