IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland | RetailDetail

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland
Foto: eyesofarts / Shutterstock.com

Net op de tijd voor de zomer krijgt Nederland er nieuwe ijssalons bij: de Amerikaanse ijsjesformule Baskin-Robbins opent eind volgende maand een eerste Nederlandse winkel. Tegen eind dit jaar wil de ijsketen drie vestigingen.

 

IJsjes thuis, in het salon of in de supermarkt

Baskin-Robbins is een zusterbedrijf van Dunkin' Donuts, dat vorig jaar ook al zijn intrede op de Nederlandse markt maakte. Het ijsmerk is tot nu toe vooral bekend in de Verenigde Staten, al is het ook actief in Spanje en Engeland.


In Nederland wil de ijsjesproducent meteen inzetten op meerdere kanalen: in de eigen winkels kunnen consumenten ijsjes, milkshakes en ijstaarten kopen, maar er zijn ook warme dranken en pannenkoeken, wafels of ander gebak te krijgen. Baskin-Robbins heeft daarnaast de bedoeling om zijn producten via de supermarkten te verdelen en wil ook ijs laten leveren bij de mensen thuis via maaltijdbezorgdiensten. 


Waar het eerste ijssalon eind april opent, heeft het merk nog niet bekendgemaakt, maar het laat wel al weten op drie vestigingen te mikken voor het einde van 2018. Op termijn rekent Baskin-Robbins op tien tot vijftien winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.