Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs | RetailDetail

Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs

Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs

De Zweedse meubelketen Ikea opent vanavond zijn eerste pop-uprestaurant in Parijs. Voor het interieur werd natuurlijk gekozen voor producten die bij Ikea te vinden zijn, maar ook een aantal ingrediënten van de gerechten zijn afkomstig van Ikea.

 

Alle winst naar goed doel

De gerechten zullen gemaakt worden door een aantal amateurchefs, die werden uitgekozen door de internetgebruikers. Tot 25 juni krijgt elke dag een nieuweling de mogelijkheid om zijn talent tentoon te spreiden.

 

De gerechten worden verkocht tegen een vaste prijs van 10 euro en alle winst wordt gedoneerd aan een goed doel. Ikea heeft vooral tot doel om met het pop-uprestaurant de vernieuwing in de restaurants van de keten onder de aandacht te brengen. Ondertussen heeft het immers al 15 restaurants, die in de winkels aanwezig zijn, vernieuwd.

 

“We willen mensen rond de tafel krijgen. Concreet wil dat zeggen dat we ons assortiment hebben uitgebreid met hoogwaardige, gecertificeerde, veilige en toegankelijke producten”, zegt Faustine Colin, adjunct-directeur van Ikea Food France.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.