Illycaffè casht obligatie van 70 miljoen euro

Illycaffè casht obligatie van 70 miljoen euro

Koffiemaker Illycaffè heeft een obligatie van 70 miljoen euro geïnd, die zal worden gebruikt om het marktaandeel te verhogen in een koffiemarkt waar steeds meer bedrijven de handen in elkaar slaan.

Omzet verdubbelen

Illycaffè wil niet meegaan in die fusies, zoals die tussen Mondelez en DE Master Blenders, en heeft besloten om zijn eigen boontjes te doppen. Het geld van de obligatie komt dus goed van pas om te kunnen concurreren met de grote spelers. Eerder had Illycaffè het plan bekeken om naar de beurs te trekken, maar dat idee wordt nu overboord gegooid.

 

"We zijn een familiebedrijf en we willen daarom twee zaken beschermen. Ten eerste de droom van onze oprichter om de beste koffie in de wereld te verkopen en ten tweede onze naam. Dat vraagt een visie op lange termijn, die niet kan behaald worden met kijken naar kwartaalresultaten", zegt CEO Andrea Illy. 

 

Illycaffè haalde in 2014 een omzetstijging van 4,5% naar 391 miljoen euro. Het bedrijf wil de komende tien jaar zijn omzet verdubbelen en heeft plannen om wereldwijd 600 verkooppunten te openen. Daarnaast wil de koffiemaker gaan concurreren met Nestlé en diens Nespresso-capsules op de premium koffiemarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de hypermarkt van Bièrges aanvaardt Carrefour nu bij alle hypermarkten en bij Carrefour Markets in eigen beheer herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen. Zo wil de groep de afvalberg helpen reduceren.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top