Illycaffè casht obligatie van 70 miljoen euro | RetailDetail

Illycaffè casht obligatie van 70 miljoen euro

Illycaffè casht obligatie van 70 miljoen euro

Koffiemaker Illycaffè heeft een obligatie van 70 miljoen euro geïnd, die zal worden gebruikt om het marktaandeel te verhogen in een koffiemarkt waar steeds meer bedrijven de handen in elkaar slaan.

Omzet verdubbelen

Illycaffè wil niet meegaan in die fusies, zoals die tussen Mondelez en DE Master Blenders, en heeft besloten om zijn eigen boontjes te doppen. Het geld van de obligatie komt dus goed van pas om te kunnen concurreren met de grote spelers. Eerder had Illycaffè het plan bekeken om naar de beurs te trekken, maar dat idee wordt nu overboord gegooid.

 

"We zijn een familiebedrijf en we willen daarom twee zaken beschermen. Ten eerste de droom van onze oprichter om de beste koffie in de wereld te verkopen en ten tweede onze naam. Dat vraagt een visie op lange termijn, die niet kan behaald worden met kijken naar kwartaalresultaten", zegt CEO Andrea Illy. 

 

Illycaffè haalde in 2014 een omzetstijging van 4,5% naar 391 miljoen euro. Het bedrijf wil de komende tien jaar zijn omzet verdubbelen en heeft plannen om wereldwijd 600 verkooppunten te openen. Daarnaast wil de koffiemaker gaan concurreren met Nestlé en diens Nespresso-capsules op de premium koffiemarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.