Intermarché gaat nu ook ‘lelijke koekjes’ verkopen

Intermarché gaat nu ook ‘lelijke koekjes’ verkopen

'Lelijke groenten en fruit' zijn in de strijd tegen voedselverspilling geen onbekende meer, maar het Franse Intermarché gaat nu nog een stap verder met de lancering van een gamma 'lelijke koekjes': zeg maar koekjes met - letterlijk - een hoekje af.

"Zelfde kwaliteit en smaak"

Koekjes met een hoekje af, onregelmatig gevormde koekjes, gebroken koekjes: ze gaan er onverbiddelijk uit bij de kwaliteitscontrole. "Elk jaar worden duizenden producten uit het distributiecircuit geweerd wegens productiefouten", zegt Intermarché. "Dankzij zijn unieke positie als producent-distributeur heeft de Franse groep nu beslist in te grijpen in het productieproces en zo de strijd tegen voedselverspilling op te drijven."

 

Van 3 tot 8 november zullen de Fransen in 146 vestigingen van Intermarché in en rond Parijs 'Les Biscuits Moches' - letterlijk 'Lelijke koekjes' - vinden: koekjes met niet-perfecte vormen of die in een of ander stadium van het productieproces gebroken zijn. De bewuste koekjes zullen zo'n 30% goedkoper zijn dan hun 'perfecte' soortgenoten, maar "hebben voorts dezelfde voedingskundige kwaliteiten en smaak", benadrukt de distributeur.

 

De actie past in het kader van de 'Dag tegen Voedselverspilling' van komende vrijdag. In dat kader zal Intermarché ook drie dagen lang (van 15 tot 17 oktober) 'lelijke groenten en fruit' in zijn Parijse rekken leggen. Bij ons experimenteerden eerder ook al Albert Heijn en Delhaize met 'lelijke groenten', in navolging van het Britse Tesco.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top