Intermarché treedt toe tot de Belgische Franchise Federatie

Intermarché treedt toe tot de Belgische Franchise Federatie

Intermarché treedt toe tot de Belgische Franchise Federatie

De Belgische Franchise Federatie (BFF) heeft er een nieuw effectief lid bij in de Franse formule Intermarché.

Deontologische code

Met de toetreding bevestigt Intermarché België dat zij de Europese Deontologische Erecode volgt, zo meldt de BFF. Die code streeft naar een evenwichtige win-winrelatie tussen franchisegever en franchisenemer. Alle leden van de BBF moeten ze ondertekenen om effectief lid te kunnen worden.

 

Intermarché is in (Franstalig) België aanwezig sinds 1991 en telt momenteel een tachtigtal vestigingen, bijna allemaal gerund door zelfstandige uitbaters. De groep werkt met twee formules: Intermarché Contact (buurtwinkels van 400 tot 1.000 m², voornamelijk op het platteland en in stedelijke gebieden) en Intermarché Super (1.000 tot 4.000 m², vooral in voorsteden en retailparken).

 

Intermarché is onderdeel van de Groupement des Mousquetaires, Europa’s grootste onafhankelijke groep van zelfstandige supermarktuitbaters ‑ 2.940 volgens de Franse website ‑ en telt meer dan 4.000 winkels. Behalve Intermarché is de distributeur ook nog actief met de ketens Netto (voedingsdiscounts), BricoMarché en BricoCash (doe-het-zelf), Roady (autocentra) en Poivre Rouge (restaurants).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.