Investeringsfonds Colony Capital trekt zich terug uit Carrefour | RetailDetail

Investeringsfonds Colony Capital trekt zich terug uit Carrefour

Investeringsfonds Colony Capital trekt zich terug uit Carrefour

Het investeringsfonds Colony Capital heeft zijn aandelen in supermarktbedrijf Carrefour van de hand gedaan. Ongeveer tien jaar geleden investeerde het fonds in Carrefour en tot voor kort had het ongeveer 5 procent van de aandelen in handen.

Joint venture

In 2012 bezat Colony Capital nog meer dan 8% van de aandelen van de grootste Europese retailer, maar sindsdien heeft het zijn aandeel stelselmatig afgebouwd. Vrijdag werden dan de laatste 5% van de hand gedaan. Colony Capital bepaalde jarenlang het beleid bij Carrefour, in samenspraak met de Groupe Arnault, die nog steeds bijna 9% van de aandelen bezit. De twee partijen stapten oorspronkelijk dan ook als een joint venture in Carrefour, maar besloten in 2013 hun eigen weg te gaan en die joint venture op te splitsen.

 

Het vertrekt van Colony Capital past wel volledig binnen de strategie van het fonds, dat zich meestal na ongeveer tien jaar terugtrekt uit een bedrijf. Zo verkocht het onlangs ook nog zijn aandelen in het Franse bedrijf voor financiële diensten, Edenred.

 

Carrefour is momentele ook bezig met de zoektocht naar een nieuwe CEO, aangezien het mandaat van huidig CEO Georges Plassat in mei 2018 ten einde loopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.