Jan Linders pocht met recordcijfers | RetailDetail

Jan Linders pocht met recordcijfers

Jan Linders pocht met recordcijfers
Wikimedia

De Limburgse supermarktketen Jan Linders heeft er een recordjaar opzitten. Zowel de omzet als de winst gingen er fors op vooruit, waaruit blijkt dat het nieuwe groeiplan dat vorig jaar werd ingezet zijn vruchten afwerpt.

Groeiplan

De omzet van Jan Linders groeide in 2016 met meer dan 5% naar 392 miljoen euro. Daarop haalde het bedrijf een winst voor rente en belastingen van 9 miljoen euro, een groei van 9% ten opzichte van een jaar eerder.

 

De groei is volgens Jan Linders te danken aan een aantal factoren: zo werden er twee nieuwe supermarkten aangekocht en werden acht van de bijna zestig filialen omgebouwd naar een nieuwe formule, met meer aandacht voor verse groenten.

 

Het supermarktbedrijf ging vorig jaar van start met een nieuw groeiplan voor de komende drie jaar. Die investeringen werpen volgens Jan Linders nu al hun vruchten af, met een vergelijkbare omzetgroei en hogere winstmarges.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.