Jarig Cora zet in op keuze en nabijheid

Cora 50 jaar

Hypermarktketen Cora bestaat 50 jaar en roept 2019 uit tot het jaar van de verandering: het assortiment, het winkelconcept en de positionering werden herdacht. Bovendien pakt de retailer uit met een nieuwe slogan en een communicatiecampagne.

 

‘Shops-in-the-shop’

Keuze is altijd de belangrijkste onderscheidende factor en de grote kracht van de Cora hypermarkten geweest. Nu wil de retailer nog verder gaan en tonen dat hij een specialist is geworden in veel productcategorieën: het assortiment is grondig herzien om het food- en non-foodaanbod meer reliëf te geven, zodat elke consument kan winkelen op zijn eigen, persoonlijke manier. 

 

In de hypermarkten worden de verschillende afdelingen nu voorgesteld als ‘shops-in-the-shop’, met onder andere een afdeling ‘Gezond eten’ die meer dan 3000 bio-referenties telt, een afdeling ‘Wereldkeuken’ waarin 14 landen zijn vertegenwoordigd, meer dan 500 streekproducten, meer dan 800 bieren, parfumerie, alles voor het huisdier en alles voor de baby, met zowel voedingsproducten als non-foodartikelen.

 

Televisiecampagne

Nabijheid is een tweede focus: de voorbije maanden heeft de keten veel werk verzet om de grote winkels op een meer menselijke leest te schoeien. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor de 2200 medewerkers: dankzij het lage personeelsverloop kunnen de medewerkers sterke en langdurige relaties uitbouwen met hun klanten. Vooral de versspecialisten spelen een vitale rol: bakkers, beenhouwers en traiteurs staan dagelijks in voor unieke bereidingen ter plaatse. Om deze knowhow in de verf te zetten, pakt Cora in de winkels uit met het concept ‘Huisbereid’ en een bijhorend pictogram. 

 

De slogan luidt voortaan ‘De passie van het kiezen’. "Deze nieuwe slogan breekt niet met het verleden van Cora, maar voegt er een menselijke en emotionele dimensie aan toe", zegt afgevaardigd bestuurder Olivier Haller. "Hij symboliseert de ambitie en de waarden van het merk en verenigt de teams ook rond een sterk engagement." Een campagne met drie televisiespots toont de coulissen van een winkel alsof het een filharmonisch orkest is, nét voor het doek opgaat. 

 

Cora heeft zeven hypermarkten in België en twee in Luxemburg. Het enseigne maakt deel uit van de groep Louis Delhaize, die ook de Smatch- en Match-supermarkten, de louis delhaize buurtwinkels en de Delitraiteur-maaltijdwinkels uitbaat.