Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group

Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group

Jean-Pierre Roelands neemt op 30 juni afscheid van de Colruyt Group. Jo Spiegeleer neemt zijn taken over en wordt zo de nieuwe divisiemanager van CRU, het jongste geesteskind van Roelands.

"Altijd een stukje verbonden blijven"

“Er zal altijd een stukje van mij verbonden blijven aan Colruyt Group, en omgekeerd. Ik heb hier zeer mooie tijden meegemaakt, zeer capabele mensen leren kennen en onvergetelijke ervaringen opgedaan. Ik heb het gevoel dat ik gedaan heb wat ik moest doen, en dat het tijd is voor een volgende generatie. Ik ben helemaal klaar voor een volgende fase in mijn leven”, geeft Roelands aan.

 

Roelandts is al veertig jaar aan de slag bij de Halse supermarktgroep: hij ging in 1973 aan de slag als verkoper in een Colruyt-winkel. Na zijn legerdienst werd hij gerant van een winkel in Brussel, waarna hij opklop tot regiomanager en verkoopdirecteur voor Wallonië. Drie jaar later, in 1990, werd Jean-Pierre Roelands commercieel directeur voor Colruyt in heel België. In die functie gaf hij mee vorm aan het “Laagste Prijzen”- concept van Colruyt. De afgelopen jaren was hij als directeur winkelconcepten één van de drijvende krachten achter de lancering van premiumwinkelformule CRU.

 

Jo Spiegeleer neemt fakkel over

COO Frans Colruyt uit zijn dankbaarheid: “Jean-Pierre was meer dan 20 jaar onze commercieel directeur en één van de bekende gezichten en aanspreekpunten van de firma: zowel intern als extern. Hij was een sleutelfiguur in het ‘Laagste Prijzen’-concept, en zorgde er mee voor dat we met Colruyt  geworden zijn wie we zijn. En daarvoor zijn we hem uiteraard zeer dankbaar.”  

 

In de komende weken zal Roelandts de laatste overdracht doen aan Jo Spiegeleer, de nieuwe divisiemanager van CRU. "Met zijn ruime leidinggevende ervaring sinds 1995 bij Colruyt en OKay, zijn  passie voor eenvoud en voeding en zijn talenten om vanuit de klant te denken en teams te begeesteren, is Jo de geknipte man om Jean-Pierre op te volgen", aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top