Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group | RetailDetail

Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group

Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group

Jean-Pierre Roelands neemt op 30 juni afscheid van de Colruyt Group. Jo Spiegeleer neemt zijn taken over en wordt zo de nieuwe divisiemanager van CRU, het jongste geesteskind van Roelands.

"Altijd een stukje verbonden blijven"

“Er zal altijd een stukje van mij verbonden blijven aan Colruyt Group, en omgekeerd. Ik heb hier zeer mooie tijden meegemaakt, zeer capabele mensen leren kennen en onvergetelijke ervaringen opgedaan. Ik heb het gevoel dat ik gedaan heb wat ik moest doen, en dat het tijd is voor een volgende generatie. Ik ben helemaal klaar voor een volgende fase in mijn leven”, geeft Roelands aan.

 

Roelandts is al veertig jaar aan de slag bij de Halse supermarktgroep: hij ging in 1973 aan de slag als verkoper in een Colruyt-winkel. Na zijn legerdienst werd hij gerant van een winkel in Brussel, waarna hij opklop tot regiomanager en verkoopdirecteur voor Wallonië. Drie jaar later, in 1990, werd Jean-Pierre Roelands commercieel directeur voor Colruyt in heel België. In die functie gaf hij mee vorm aan het “Laagste Prijzen”- concept van Colruyt. De afgelopen jaren was hij als directeur winkelconcepten één van de drijvende krachten achter de lancering van premiumwinkelformule CRU.

 

Jo Spiegeleer neemt fakkel over

COO Frans Colruyt uit zijn dankbaarheid: “Jean-Pierre was meer dan 20 jaar onze commercieel directeur en één van de bekende gezichten en aanspreekpunten van de firma: zowel intern als extern. Hij was een sleutelfiguur in het ‘Laagste Prijzen’-concept, en zorgde er mee voor dat we met Colruyt  geworden zijn wie we zijn. En daarvoor zijn we hem uiteraard zeer dankbaar.”  

 

In de komende weken zal Roelandts de laatste overdracht doen aan Jo Spiegeleer, de nieuwe divisiemanager van CRU. "Met zijn ruime leidinggevende ervaring sinds 1995 bij Colruyt en OKay, zijn  passie voor eenvoud en voeding en zijn talenten om vanuit de klant te denken en teams te begeesteren, is Jo de geknipte man om Jean-Pierre op te volgen", aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.