Jenevermaker Peterman en Smeets lijft ZiZi Coin Coin in | RetailDetail

Jenevermaker Peterman en Smeets lijft ZiZi Coin Coin in

Jenevermaker Peterman en Smeets lijft ZiZi Coin Coin in

Jeneverproducent Bruggeman, bekend van jenevermerken zoals Peterman, Hertekamp en Smeets, neemt sectorgenoot DBBS over. Het Waalse DBBS maakt citroendrankjes, met als koploper de aperitiefdrank ZiZi Coin Coin.

 

Sterke 'local heroes'

“Wij zijn bijzonder trots om de merken ZiZi Coin Coin, Couille de Singe en Monkey Balls aan ons gamma toe te voegen”, zegt Lieven Stevens, algemeen directeur van Bruggeman over de overname. “De uitzonderlijke kwaliteit en de smaak van deze sterke lokale merken is een troef voor ons portfolio local heroes.”


De onderhandelingen hebben maandenlang geduurd, maken beide producenten bekend, maar inmiddels is de overname een feit. Bruggeman was als Vlaamse producent en distributeur van jenevermerken Peterman, Hertekamp, Fryns en Smeets naar eigen zeggen al de nummer één in de Belgische jenevermarkt, maar versterkt met de deal zijn positie verder op de Belgische gedistilleerd markt.

 

Aperitieven met citroensap

Bruggeman breidt het aanbod immers uit met een aantal bekende lokale merken: DBBS uit het Waalse Huy is sinds 1993 gespecialiseerd in de productie van aperitieven op basis van versgeperst citroensap. ZiZi Coin Coin is er het paradepaardje, maar ook met andere merken zoals Couille de Singe (internationaal Monkey Balls), is DBBS zowel actief op de Belgische markt als (beperkt) aanwezig in Frankrijk en Nederland.


Bruggeman is sinds 2009 een onderdeel van de Franse Groep La Martiniquaise, de tweede grootste speler op de Franse markt. Via de Vlaamse dochter is de groep ook in Nederland actief, aangezien Bruggeman eind vorig jaar eigenaar werd van Inspirits Premium Drinks. Het realiseert er zo een zakencijfer van 18 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.