Jenevermaker Peterman en Smeets lijft ZiZi Coin Coin in | RetailDetail

Jenevermaker Peterman en Smeets lijft ZiZi Coin Coin in

Jenevermaker Peterman en Smeets lijft ZiZi Coin Coin in

Jeneverproducent Bruggeman, bekend van jenevermerken zoals Peterman, Hertekamp en Smeets, neemt sectorgenoot DBBS over. Het Waalse DBBS maakt citroendrankjes, met als koploper de aperitiefdrank ZiZi Coin Coin.

 

Sterke 'local heroes'

“Wij zijn bijzonder trots om de merken ZiZi Coin Coin, Couille de Singe en Monkey Balls aan ons gamma toe te voegen”, zegt Lieven Stevens, algemeen directeur van Bruggeman over de overname. “De uitzonderlijke kwaliteit en de smaak van deze sterke lokale merken is een troef voor ons portfolio local heroes.”


De onderhandelingen hebben maandenlang geduurd, maken beide producenten bekend, maar inmiddels is de overname een feit. Bruggeman was als Vlaamse producent en distributeur van jenevermerken Peterman, Hertekamp, Fryns en Smeets naar eigen zeggen al de nummer één in de Belgische jenevermarkt, maar versterkt met de deal zijn positie verder op de Belgische gedistilleerd markt.

 

Aperitieven met citroensap

Bruggeman breidt het aanbod immers uit met een aantal bekende lokale merken: DBBS uit het Waalse Huy is sinds 1993 gespecialiseerd in de productie van aperitieven op basis van versgeperst citroensap. ZiZi Coin Coin is er het paradepaardje, maar ook met andere merken zoals Couille de Singe (internationaal Monkey Balls), is DBBS zowel actief op de Belgische markt als (beperkt) aanwezig in Frankrijk en Nederland.


Bruggeman is sinds 2009 een onderdeel van de Franse Groep La Martiniquaise, de tweede grootste speler op de Franse markt. Via de Vlaamse dochter is de groep ook in Nederland actief, aangezien Bruggeman eind vorig jaar eigenaar werd van Inspirits Premium Drinks. Het realiseert er zo een zakencijfer van 18 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.