Jumbo en Albert Heijn gaan bijensterfte tegen

Jumbo en Albert Heijn gaan bijensterfte tegen

Jumbo en Albert Heijn gaan bijensterfte tegen
http://www.shutterstock.com/pic-330159362/

Jumbo heeft afspraken gemaakt met Greenpeace en Albert Heijn met Natuur & Milieu om de strijd aan te gaan tegen de bijensterfte. Allebei zullen ze minder fruit en groenten verkopen waarbij schadelijke bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.

 

Meer biologische producten

Volgens de nieuwe afspraken moeten telers van fruit en groenten stoppen met het gebruik van de meest schadelijke bestrijdingsmiddelen. Tegen eind 2019 zouden ze daar in moeten geslaagd zijn.

 

Zowel Albert Heijn als Jumbo willen meewerken aan het plan en zullen daarom meer biologische producten aanbieden. Daarnaast willen ze allebei dat de producten minstens voldoen aan de eisen van Milieukeur, het keurmerk dat vooral aandacht heeft voor het milieu. Bij Jumbo wordt van enkele producten zelfs enkel nog een biologische variant aangeboden.

 

“Nu is het moment om ook met onze groente- en fruitproducten aan de slag te gaan en bij-vriendelijke maatregelen toe te passen. Bijen zijn als bestuivers van voedselgewassen immers cruciaal in onze voedselvoorziening. We hebben gezamenlijk een strategie uitgestippeld om gewasbeschermingsmiddelen te verminderen. De overstap naar Milieukeur sluit hier naadloos bij aan”, zegt Ed van de Weerd, directeur Commercie van Jumbo Supermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.