Jumbo en Heineken in onmin rond leveringen | RetailDetail

Jumbo en Heineken in onmin rond leveringen

Jumbo en Heineken in onmin rond leveringen

Supermarktketen Jumbo en brouwer Heineken leven in onmin met elkaar rond de levering van bier. Heineken zegt dat het momenteel de vraag niet kan volgen, maar volgens Jumbo houdt de brouwer met opzet kratten achter.

Juridische stappen

Voor Jumbo is de timing van de problemen uitermate ongeschikt, want het adverteert momenteel met een tweede krat Heineken voor de helft van de prijs. De supermarktketen heeft in verschillende kranten dan ook een nieuwe advertentie genomen om zich te excuseren bij de klant.

 

Heineken beweert dat het de vraag gewoon niet kan volgen, maar dat geloven ze niet bij Jumbo, dat dreigt met juridische stappen. “Heineken zegt geen bier te kunnen leveren om logistieke redenen, maar dat klinkt erg ongeloofwaardig”, zegt een advocaat van Jumbo tegen De Telegraaf. “Heineken wil invloed hebben op het prijsbeleid van Jumbo. Het is een klassiek voorbeeld van verticale prijsbinding en dat is volgens Nederlandse en Europese regels ten strengste verboden.” Die verticale prijsbinding kan volgens de advocaat leiden tot een boete van enkele miljoenen.

 

Bij Heineken ontkennen ze ondertussen de aantijgingen van Jumbo en zeggen ze samen met de supermarktketen op zoek te zijn naar een oplossing voor het probleem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top