Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking

Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking
Van links naar rechts: Carl van Dam (Jumbo-ondernemer), Anrico Maat (voorzitter OVJ en Jumbo-ondernemer), Jan Heuving (directeur Vastgoed en Ondernemerszaken), Niek Leussink (Jumbo-ondernemer) en Ton van Veen (CFO Jumbo Groep Holding)

Jumbo Supermarkten en de Ondernemingsvereniging Jumbo (OVJ) tekenden gisteren een overeenkomst om strategisch steviger te gaan samenwerken. Doel van de samenwerking met de franchisers is gezamenlijk – en met snelheid – te blijven innoveren.

 

Solide basis vanuit omnichannel

Een van de voornaamste uitgangspunten in het nieuwe akkoord is de verdere inzet op de zogenoemde omnichannel-strategie van Jumbo. Anrico Maat, voorzitter van de ondernemersvereniging: “De omnichannel-strategie van Jumbo werpt haar vruchten af. Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie.”

 

Volgens CEO Frits van Eerd van Jumbo geeft de overeenkomst voor de betrokkenen een solide basis om vanuit de omnichannel-benadering klanten het beste te bieden. “De foodretailbranche is een sterk concurrerende markt waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren. Dit vereist dat we met de Jumbo-formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Dit betekent ook dat de samenwerking met onze franchisenemers hierop moet aansluiten.”

 

Ook de OVJ vindt de nieuwe samenwerking een goede zaak. “Jumbo is een organisatie met een sterke ondernemersgeest. Met de nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst versterken we elkaars positie en investeren we in de kracht van lokaal ondernemerschap,” aldus voorzitter Anrico Maat. De ondertekening van de overeenkomst verstevigt de toekomstige samenwerking tussen Jumbo en de ondernemersvereniging.

 

Doorontwikkelen naar formats

In de strategische samenwerkingsovereenkomst wordt benadrukt dat Jumbo en de OVJ als gelijkwaardige gesprekspartners willen samenwerken binnen de Jumbo-formule. Daarnaast delen zij de visie dat op basis van een omnichannel-strategie de huidige Jumbo-formule wordt doorontwikkeld richting meerdere formats.

 

Ook is afgesproken dat de diverse Jumbo-formats door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge-kostenketen kunnen hebben. Zo nodig zullen de bestaande conditiesystemen hierop worden ontwikkeld.

 

Jumbo is de grootste franchiseformule van Nederland in foodretail. Zij werkt intensief met de ondernemers samen en heeft regelmatig overleg met de OVJ, waarbij alle Jumbo-ondernemers zijn aangesloten. Eerder stemden Jumbo-ondernemers massaal in met het thuisbezorgen van boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever en Nestlé investeren in blockchaintechnologie

22/08/2017

Voedingsbedrijf Unilever en Nestlé gaan met de hulp van het Amerikaanse IBM blockchaintechnologie integreren in hun werking. Zo willen ze de supply chain nog beter in kaart kunnen brengen.

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

22/08/2017

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Carrefour Market opent morgen in Berendrecht

22/08/2017

Op 23 augustus opent in Berendrecht een nieuwe vestiging van Carrefour Market. Die neemt zijn intrek in de voormalige AD Delhaize, die moest worden afgestoten in het kader van de fusie tussen Ahold en Delhaize.

Overname van Danone door Kraft Heinz op komst?

22/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog heeft laten vallen op Danone, na het gefaalde overnamebod op Unilever. Een deal tussen beide partijen is echter nog ver weg, menen analisten.

Duitse Rewe wil Luxemburg veroveren

22/08/2017

De Duitse supermarktketen Rewe heeft zijn blik gericht op het Groothertogdom Luxemburg. Eerder dit jaar opende het er al een winkel in Echternach en daar zullen er snel nog enkele bij komen. Dat is onder andere slecht nieuws voor Ahold Delhaize.

Aldi verkoopt in Duitsland nu ook games

21/08/2017

Aldi (Nord én Süd samen) gaan in Duitsland online videogames verkopen. De verkoop gaat morgen van start. Die dag werd niet toevallig gekozen, want op 22 augustus start in Keulen ook Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

Back to top