Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking

Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking
Van links naar rechts: Carl van Dam (Jumbo-ondernemer), Anrico Maat (voorzitter OVJ en Jumbo-ondernemer), Jan Heuving (directeur Vastgoed en Ondernemerszaken), Niek Leussink (Jumbo-ondernemer) en Ton van Veen (CFO Jumbo Groep Holding)

Jumbo Supermarkten en de Ondernemingsvereniging Jumbo (OVJ) tekenden gisteren een overeenkomst om strategisch steviger te gaan samenwerken. Doel van de samenwerking met de franchisers is gezamenlijk – en met snelheid – te blijven innoveren.

 

Solide basis vanuit omnichannel

Een van de voornaamste uitgangspunten in het nieuwe akkoord is de verdere inzet op de zogenoemde omnichannel-strategie van Jumbo. Anrico Maat, voorzitter van de ondernemersvereniging: “De omnichannel-strategie van Jumbo werpt haar vruchten af. Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie.”

 

Volgens CEO Frits van Eerd van Jumbo geeft de overeenkomst voor de betrokkenen een solide basis om vanuit de omnichannel-benadering klanten het beste te bieden. “De foodretailbranche is een sterk concurrerende markt waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren. Dit vereist dat we met de Jumbo-formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Dit betekent ook dat de samenwerking met onze franchisenemers hierop moet aansluiten.”

 

Ook de OVJ vindt de nieuwe samenwerking een goede zaak. “Jumbo is een organisatie met een sterke ondernemersgeest. Met de nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst versterken we elkaars positie en investeren we in de kracht van lokaal ondernemerschap,” aldus voorzitter Anrico Maat. De ondertekening van de overeenkomst verstevigt de toekomstige samenwerking tussen Jumbo en de ondernemersvereniging.

 

Doorontwikkelen naar formats

In de strategische samenwerkingsovereenkomst wordt benadrukt dat Jumbo en de OVJ als gelijkwaardige gesprekspartners willen samenwerken binnen de Jumbo-formule. Daarnaast delen zij de visie dat op basis van een omnichannel-strategie de huidige Jumbo-formule wordt doorontwikkeld richting meerdere formats.

 

Ook is afgesproken dat de diverse Jumbo-formats door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge-kostenketen kunnen hebben. Zo nodig zullen de bestaande conditiesystemen hierop worden ontwikkeld.

 

Jumbo is de grootste franchiseformule van Nederland in foodretail. Zij werkt intensief met de ondernemers samen en heeft regelmatig overleg met de OVJ, waarbij alle Jumbo-ondernemers zijn aangesloten. Eerder stemden Jumbo-ondernemers massaal in met het thuisbezorgen van boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top