Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking

Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking
Van links naar rechts: Carl van Dam (Jumbo-ondernemer), Anrico Maat (voorzitter OVJ en Jumbo-ondernemer), Jan Heuving (directeur Vastgoed en Ondernemerszaken), Niek Leussink (Jumbo-ondernemer) en Ton van Veen (CFO Jumbo Groep Holding)

Jumbo Supermarkten en de Ondernemingsvereniging Jumbo (OVJ) tekenden gisteren een overeenkomst om strategisch steviger te gaan samenwerken. Doel van de samenwerking met de franchisers is gezamenlijk – en met snelheid – te blijven innoveren.

 

Solide basis vanuit omnichannel

Een van de voornaamste uitgangspunten in het nieuwe akkoord is de verdere inzet op de zogenoemde omnichannel-strategie van Jumbo. Anrico Maat, voorzitter van de ondernemersvereniging: “De omnichannel-strategie van Jumbo werpt haar vruchten af. Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie.”

 

Volgens CEO Frits van Eerd van Jumbo geeft de overeenkomst voor de betrokkenen een solide basis om vanuit de omnichannel-benadering klanten het beste te bieden. “De foodretailbranche is een sterk concurrerende markt waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren. Dit vereist dat we met de Jumbo-formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Dit betekent ook dat de samenwerking met onze franchisenemers hierop moet aansluiten.”

 

Ook de OVJ vindt de nieuwe samenwerking een goede zaak. “Jumbo is een organisatie met een sterke ondernemersgeest. Met de nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst versterken we elkaars positie en investeren we in de kracht van lokaal ondernemerschap,” aldus voorzitter Anrico Maat. De ondertekening van de overeenkomst verstevigt de toekomstige samenwerking tussen Jumbo en de ondernemersvereniging.

 

Doorontwikkelen naar formats

In de strategische samenwerkingsovereenkomst wordt benadrukt dat Jumbo en de OVJ als gelijkwaardige gesprekspartners willen samenwerken binnen de Jumbo-formule. Daarnaast delen zij de visie dat op basis van een omnichannel-strategie de huidige Jumbo-formule wordt doorontwikkeld richting meerdere formats.

 

Ook is afgesproken dat de diverse Jumbo-formats door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge-kostenketen kunnen hebben. Zo nodig zullen de bestaande conditiesystemen hierop worden ontwikkeld.

 

Jumbo is de grootste franchiseformule van Nederland in foodretail. Zij werkt intensief met de ondernemers samen en heeft regelmatig overleg met de OVJ, waarbij alle Jumbo-ondernemers zijn aangesloten. Eerder stemden Jumbo-ondernemers massaal in met het thuisbezorgen van boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top