Jumbo lanceert Innovatie Lab

Jumbo lanceert Innovatie Lab

Jumbo Supermarkten lanceert het Jumbo Innovatie Lab, een nieuw platform voor concept- en productontwikkeling. De eerste editie startte gisteren en heeft als thema Innovatie op vers. De keten ontwikkelt hier het hele jaar door samen met leveranciers nieuwe innovatieve producten.

 

Thema wisselt

Het Jumbo Innovatie Lab bestaat uit verschillende edities per jaar met telkens een wisselend thema. Per editie kan een leverancier van Jumbo deelnemen door een of meer productideeën in te sturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en bepalen of het product een plek in het Jumbo-schap verdient.

 

Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan een expertpanel. Als het panel enthousiast is, maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de schappen van Jumbo te leggen.

 

Jumbo heeft voor het Innovatie Lab een online platform ontwikkeld, waarop leveranciers op een persoonlijk dashboard de status van hun inzending kunnen zien.

 

Vervolg Huismerk Lab

Het Innovatie Lab, dat het vervolg is op het huidige Jumbo Huismerk Lab, werkt naar eigen zeggen volgens de formulebelofte van de supermarktketen: makkelijk, lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken.

 

“Alleen door innovatief te zijn, kunnen we de verwachtingen van onze klanten blijven overtreffen. Daarom zoeken we continu naar nieuwe innovatieve producten om onze klanten telkens te verrassen”, aldus directeur Commercie Ed van de Weerd. “Het Lab geeft ons ook handvaten om in te spelen op de steeds sneller veranderende klantbehoefte. Dat kunnen we niet alleen. Daarom hebben we dit platform in het leven geroepen, zodat we hier samen met onze leveranciers op in kunnen spelen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top