Jumbo lanceert Innovatie Lab | RetailDetail

Jumbo lanceert Innovatie Lab

Jumbo lanceert Innovatie Lab

Jumbo Supermarkten lanceert het Jumbo Innovatie Lab, een nieuw platform voor concept- en productontwikkeling. De eerste editie startte gisteren en heeft als thema Innovatie op vers. De keten ontwikkelt hier het hele jaar door samen met leveranciers nieuwe innovatieve producten.

 

Thema wisselt

Het Jumbo Innovatie Lab bestaat uit verschillende edities per jaar met telkens een wisselend thema. Per editie kan een leverancier van Jumbo deelnemen door een of meer productideeën in te sturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en bepalen of het product een plek in het Jumbo-schap verdient.

 

Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan een expertpanel. Als het panel enthousiast is, maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de schappen van Jumbo te leggen.

 

Jumbo heeft voor het Innovatie Lab een online platform ontwikkeld, waarop leveranciers op een persoonlijk dashboard de status van hun inzending kunnen zien.

 

Vervolg Huismerk Lab

Het Innovatie Lab, dat het vervolg is op het huidige Jumbo Huismerk Lab, werkt naar eigen zeggen volgens de formulebelofte van de supermarktketen: makkelijk, lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken.

 

“Alleen door innovatief te zijn, kunnen we de verwachtingen van onze klanten blijven overtreffen. Daarom zoeken we continu naar nieuwe innovatieve producten om onze klanten telkens te verrassen”, aldus directeur Commercie Ed van de Weerd. “Het Lab geeft ons ook handvaten om in te spelen op de steeds sneller veranderende klantbehoefte. Dat kunnen we niet alleen. Daarom hebben we dit platform in het leven geroepen, zodat we hier samen met onze leveranciers op in kunnen spelen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.