Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten | RetailDetail

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Supermarktketen Jumbo lanceert vier soepen die zijn gemaakt van tomaten, wortels en bieten die een afwijkende vorm of grootte hebben of waarvan overproductie is.

Goed ingredient voor soep

De groenten worden soms afgekeurd, maar smaken nog prima en zijn daarmee een goed ingrediënt voor soep. Er zijn vier varianten verkrijgbaar: zachte tomatensoep met honing en tijm, kruidige tomatensoep met basilicum, frisse wortelsoep met sinaasappel en limoenblad en rode bietensoep met honing en citroensap. De soepen worden exclusief voor Jumbo geproduceerd door Four Seasons Food, kosten 1,99 euro per zak en dragen het voedselkeuzelogo het Vinkje.

 

“De vier nieuwe soepen zijn een concreet voorbeeld van hoe we voedselverspilling kunnen terugdringen”, aldus directeur commercie Ed van de Weerd. “Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de wereld om ons heen, nu en in de toekomst. We leven in een wereld waar schaarste aan eten en grondstoffen een probleem is. We willen dus dat er zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid en stimuleren leveranciers in de keten en klanten thuis dat ook niet te doen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.