Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Supermarktketen Jumbo lanceert vier soepen die zijn gemaakt van tomaten, wortels en bieten die een afwijkende vorm of grootte hebben of waarvan overproductie is.

Goed ingredient voor soep

De groenten worden soms afgekeurd, maar smaken nog prima en zijn daarmee een goed ingrediënt voor soep. Er zijn vier varianten verkrijgbaar: zachte tomatensoep met honing en tijm, kruidige tomatensoep met basilicum, frisse wortelsoep met sinaasappel en limoenblad en rode bietensoep met honing en citroensap. De soepen worden exclusief voor Jumbo geproduceerd door Four Seasons Food, kosten 1,99 euro per zak en dragen het voedselkeuzelogo het Vinkje.

 

“De vier nieuwe soepen zijn een concreet voorbeeld van hoe we voedselverspilling kunnen terugdringen”, aldus directeur commercie Ed van de Weerd. “Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de wereld om ons heen, nu en in de toekomst. We leven in een wereld waar schaarste aan eten en grondstoffen een probleem is. We willen dus dat er zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid en stimuleren leveranciers in de keten en klanten thuis dat ook niet te doen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top