Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten | RetailDetail

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Supermarktketen Jumbo lanceert vier soepen die zijn gemaakt van tomaten, wortels en bieten die een afwijkende vorm of grootte hebben of waarvan overproductie is.

Goed ingredient voor soep

De groenten worden soms afgekeurd, maar smaken nog prima en zijn daarmee een goed ingrediënt voor soep. Er zijn vier varianten verkrijgbaar: zachte tomatensoep met honing en tijm, kruidige tomatensoep met basilicum, frisse wortelsoep met sinaasappel en limoenblad en rode bietensoep met honing en citroensap. De soepen worden exclusief voor Jumbo geproduceerd door Four Seasons Food, kosten 1,99 euro per zak en dragen het voedselkeuzelogo het Vinkje.

 

“De vier nieuwe soepen zijn een concreet voorbeeld van hoe we voedselverspilling kunnen terugdringen”, aldus directeur commercie Ed van de Weerd. “Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de wereld om ons heen, nu en in de toekomst. We leven in een wereld waar schaarste aan eten en grondstoffen een probleem is. We willen dus dat er zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid en stimuleren leveranciers in de keten en klanten thuis dat ook niet te doen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top