Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Jumbo lanceert soepen met misvormde groenten

Supermarktketen Jumbo lanceert vier soepen die zijn gemaakt van tomaten, wortels en bieten die een afwijkende vorm of grootte hebben of waarvan overproductie is.

Goed ingredient voor soep

De groenten worden soms afgekeurd, maar smaken nog prima en zijn daarmee een goed ingrediënt voor soep. Er zijn vier varianten verkrijgbaar: zachte tomatensoep met honing en tijm, kruidige tomatensoep met basilicum, frisse wortelsoep met sinaasappel en limoenblad en rode bietensoep met honing en citroensap. De soepen worden exclusief voor Jumbo geproduceerd door Four Seasons Food, kosten 1,99 euro per zak en dragen het voedselkeuzelogo het Vinkje.

 

“De vier nieuwe soepen zijn een concreet voorbeeld van hoe we voedselverspilling kunnen terugdringen”, aldus directeur commercie Ed van de Weerd. “Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de wereld om ons heen, nu en in de toekomst. We leven in een wereld waar schaarste aan eten en grondstoffen een probleem is. We willen dus dat er zo min mogelijk eetbaar voedsel wordt weggegooid en stimuleren leveranciers in de keten en klanten thuis dat ook niet te doen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top