Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

“Ander koopgedrag”

De eerste Foodmarkt City by Jumbo speelt specifiek in op de wensen van de klant in de binnenstad, waar de scheiding tussen supermarkten en foodhoreca verdwijnt volgens Colette Cloosterman-van Eerd, als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie bij Jumbo. “Verschillende klantstromen komen daar samen: werken, wonen, winkelen en studeren. Dit leidt tot een ander koopgedrag, met meer nadruk op gemak, snelheid, gezondheid en prijs. Door onze kennis en ervaring te bundelen, kunnen Jumbo en La Place elkaar versterken en steeds meer aanwezig zijn op het moment en de plek waar de klant ons nodig heeft.”

 

In het nieuwe concept worden de hele dag door verschillende maaltijden vers bereid in de winkel. Die gerechten worden gemaakt volgens de recepten van La Place en Jumbo, waarbij het dus de eerste keer is dat Jumbo de kennis van La Place weet in te zetten in zijn winkels. Klanten kunnen ervoor kiezen om de gerechten mee te nemen of ze gewoon ter plaatse op te eten. Het nieuwe concept mikt dan ook vooral op klanten die op zoek zijn naar een snelle hap en minder naar consumenten die hun dagelijkse boodschappen willen doen.

 

Op elk moment passende oplossing

“We willen op elk moment voor elke eetbehoefte een passende oplossing bieden. In onze reguliere winkels en via onze online winkel kan de klant de wekelijkse boodschappen doen en laten thuisbezorgen of ophalen. Voor meer inspiratie, een echte foodbeleving en gezonde en verse maaltijden om ter plekke op te eten, mee te nemen of thuis te maken, is Foodmarkt de uitgelezen plek”, aldus Cloosterman-Van Eerd.

 

Jumbo lanceert voor het nieuwe concept ook meteen een volledig nieuwe productlijn, waarbij vooral gemikt wordt op verse producten. Het gaat dan over vers belegde broodjes en wraps, verse koudgeperste sappen, lunchsalades, diverse huisgemaakte verse broden en banketproducten. Een deel van dat assortiment zal later ook beschikbaar zijn bij een twintigtal Jumbo-winkels.

 

Er wordt ook speciaal een nieuwe app gelanceerd, waarmee het voor klanten mogelijk is om een versbereide maaltijd te bestellen en te laten leveren op een locatie naar keuze. De app biedt ook meteen een aantal aanbiedingen op maat van de gebruiker.

 

Dit jaar moeten er nog drie tot vijf nieuwe vestigingen van Foodmarkt City by Jumbo bij komen. Het doel is om uiteindelijk een vijftigtal vestigingen binnen het nieuwe concept te openen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top