Foodmarkt City by Jumbo heeft de deuren geopend | RetailDetail

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

“Ander koopgedrag”

De eerste Foodmarkt City by Jumbo speelt specifiek in op de wensen van de klant in de binnenstad, waar de scheiding tussen supermarkten en foodhoreca verdwijnt volgens Colette Cloosterman-van Eerd, als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie bij Jumbo. “Verschillende klantstromen komen daar samen: werken, wonen, winkelen en studeren. Dit leidt tot een ander koopgedrag, met meer nadruk op gemak, snelheid, gezondheid en prijs. Door onze kennis en ervaring te bundelen, kunnen Jumbo en La Place elkaar versterken en steeds meer aanwezig zijn op het moment en de plek waar de klant ons nodig heeft.”

 

In het nieuwe concept worden de hele dag door verschillende maaltijden vers bereid in de winkel. Die gerechten worden gemaakt volgens de recepten van La Place en Jumbo, waarbij het dus de eerste keer is dat Jumbo de kennis van La Place weet in te zetten in zijn winkels. Klanten kunnen ervoor kiezen om de gerechten mee te nemen of ze gewoon ter plaatse op te eten. Het nieuwe concept mikt dan ook vooral op klanten die op zoek zijn naar een snelle hap en minder naar consumenten die hun dagelijkse boodschappen willen doen.

 

Op elk moment passende oplossing

“We willen op elk moment voor elke eetbehoefte een passende oplossing bieden. In onze reguliere winkels en via onze online winkel kan de klant de wekelijkse boodschappen doen en laten thuisbezorgen of ophalen. Voor meer inspiratie, een echte foodbeleving en gezonde en verse maaltijden om ter plekke op te eten, mee te nemen of thuis te maken, is Foodmarkt de uitgelezen plek”, aldus Cloosterman-Van Eerd.

 

Jumbo lanceert voor het nieuwe concept ook meteen een volledig nieuwe productlijn, waarbij vooral gemikt wordt op verse producten. Het gaat dan over vers belegde broodjes en wraps, verse koudgeperste sappen, lunchsalades, diverse huisgemaakte verse broden en banketproducten. Een deel van dat assortiment zal later ook beschikbaar zijn bij een twintigtal Jumbo-winkels.

 

Er wordt ook speciaal een nieuwe app gelanceerd, waarmee het voor klanten mogelijk is om een versbereide maaltijd te bestellen en te laten leveren op een locatie naar keuze. De app biedt ook meteen een aantal aanbiedingen op maat van de gebruiker.

 

Dit jaar moeten er nog drie tot vijf nieuwe vestigingen van Foodmarkt City by Jumbo bij komen. Het doel is om uiteindelijk een vijftigtal vestigingen binnen het nieuwe concept te openen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.