Foodmarkt City by Jumbo heeft de deuren geopend | RetailDetail

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

“Ander koopgedrag”

De eerste Foodmarkt City by Jumbo speelt specifiek in op de wensen van de klant in de binnenstad, waar de scheiding tussen supermarkten en foodhoreca verdwijnt volgens Colette Cloosterman-van Eerd, als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie bij Jumbo. “Verschillende klantstromen komen daar samen: werken, wonen, winkelen en studeren. Dit leidt tot een ander koopgedrag, met meer nadruk op gemak, snelheid, gezondheid en prijs. Door onze kennis en ervaring te bundelen, kunnen Jumbo en La Place elkaar versterken en steeds meer aanwezig zijn op het moment en de plek waar de klant ons nodig heeft.”

 

In het nieuwe concept worden de hele dag door verschillende maaltijden vers bereid in de winkel. Die gerechten worden gemaakt volgens de recepten van La Place en Jumbo, waarbij het dus de eerste keer is dat Jumbo de kennis van La Place weet in te zetten in zijn winkels. Klanten kunnen ervoor kiezen om de gerechten mee te nemen of ze gewoon ter plaatse op te eten. Het nieuwe concept mikt dan ook vooral op klanten die op zoek zijn naar een snelle hap en minder naar consumenten die hun dagelijkse boodschappen willen doen.

 

Op elk moment passende oplossing

“We willen op elk moment voor elke eetbehoefte een passende oplossing bieden. In onze reguliere winkels en via onze online winkel kan de klant de wekelijkse boodschappen doen en laten thuisbezorgen of ophalen. Voor meer inspiratie, een echte foodbeleving en gezonde en verse maaltijden om ter plekke op te eten, mee te nemen of thuis te maken, is Foodmarkt de uitgelezen plek”, aldus Cloosterman-Van Eerd.

 

Jumbo lanceert voor het nieuwe concept ook meteen een volledig nieuwe productlijn, waarbij vooral gemikt wordt op verse producten. Het gaat dan over vers belegde broodjes en wraps, verse koudgeperste sappen, lunchsalades, diverse huisgemaakte verse broden en banketproducten. Een deel van dat assortiment zal later ook beschikbaar zijn bij een twintigtal Jumbo-winkels.

 

Er wordt ook speciaal een nieuwe app gelanceerd, waarmee het voor klanten mogelijk is om een versbereide maaltijd te bestellen en te laten leveren op een locatie naar keuze. De app biedt ook meteen een aantal aanbiedingen op maat van de gebruiker.

 

Dit jaar moeten er nog drie tot vijf nieuwe vestigingen van Foodmarkt City by Jumbo bij komen. Het doel is om uiteindelijk een vijftigtal vestigingen binnen het nieuwe concept te openen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.