Jumbo opent pop-up in bushokje | RetailDetail

Jumbo opent pop-up in bushokje

Jumbo opent pop-up in bushokje

Supermarktketen Jumbo heeft een pop-upvestiging op een bijzondere plek: klanten in Utrecht kunnen immers tijdelijk terecht in een bushokje. Daarmee gaat Jumbo onder andere Tesco en Delhaize achterna.

Levering in hele regio Utrecht

In de pop-up stelt Jumbo de populairste producten tentoon, die klanten kunnen scannen met de nieuwe app van Jumbo en daarna aan huis laten leveren. Het 'filiaal' aan de Potterstraat zal geopend blijven tot dinsdag 25 oktober en is 24 uur per dag beschikbaar. Jumbo kondigde ook meteen aan dat iedereen in de regio Utrecht nu zijn boodschappen thuis kan laten bezorgen.

 

Jumbo is druk bezig met het uitbouwen van zijn bezorgservice voor online bestellingen. De bedoeling is dat die tegen het einde van dit jaar op honderd locaties beschikbaar is. In dat opzicht werd ook een nieuwe app uitgebouwd, die het bestellen van boodschappen nog sneller en eenvoudiger moet maken. Om die snelheid te onderstrepen werd ook een reclamecampagne opgestart met in de hoofdrol Formule 1-piloot Max Verstappen.

 

Hoewel het bushokje een leuke marketingstunt is, is het idee niet echt origineel. De Britse retailreus Tesco deed het eerder al in de metro van Seoul, en ook het Belgische Delhaize kwam er al mee in onder andere Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.