Jumbo plant vierde Foodmarkt in Tilburg | RetailDetail

Jumbo plant vierde Foodmarkt in Tilburg

 Jumbo plant vierde Foodmarkt in Tilburg

Supermarktketen Jumbo opent in 2018 in Tilburg een vierde Foodmarkt, waarvan de bouw eind dit jaar start. Op Stappegoor zijn al winkels, een Euroscoop, scholen en sportvoorzieningen gevestigd; bovendien komen er in de nabije omgeving bijna 700 woningen.

Jumbo al sterk in Tilburg

De supermarktorganisatie gaat in de komende tijd de plannen verder uitwerken samen met het Consortium Stappegoor, dat bestaat uit projectontwikkelaar Synchroon en gebiedsontwikkelaar BPD. Hiertoe behoren onder meer aanpassingen van de omliggende infrastructuur.

 

De komst van de grootschalige supermarkt stuit op veel weerstand in Tilburg en omgeving. De detailhandel, gemeenten in de regio en provincie vrezen dat de opening van Jumbo Foodmarkt desastreuze gevolgen voor het voortbestaan van diverse buurtsupermarkten en buurtwinkelcentra zal hebben. Jumbo is van oudsher sterk vertegenwoordigd in Tilburg, met momenteel zeven supermarkten en een apart afhaalpunt.

 

Vierde Foodmarkt

Jumbo heeft al drie Foodmarkten in Nederland: in Breda, Amsterdam en Veghel. Deze laatste Foodmarkt opende eind vorig jaar met een oppervlakte van 3600 m². Het grootschalige concept met een versmarkt, een uitgebreide supermarkt en een foodcafé legt de nadruk op beleving. Klanten kunnen er terecht voor dagelijkse boodschappen, maar ook voor maaltijden, salades en fruitsappen die koks en vakspecialisten in de verschillende keukens dagelijks maken. Ze kunnen bijvoorbeeld verse sushi of pizza uit de steenoven meenemen voor thuis of ter plekke eten.

 

Het assortiment van Jumbo Foodmarkt bestaat zoveel mogelijk uit seizoens- en streekproducten. De klant kan er verder zelf een notenmelange samenstellen, vers gebakken brood kopen en kiezen uit glutenvrije, biologische en vegetarische producten. Jumbo Foodmarkt is zeven dagen per week open van acht uur 's ochtends tot negen uur 's avonds. Op zondag opent de winkel een uur later en sluit ook een uur eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top