Jumbo verkoopt bedrijfsonderdelen | RetailDetail

Jumbo verkoopt bedrijfsonderdelen

Jumbo verkoopt bedrijfsonderdelen

Jumbo gaat twee bedrijfsonderdelen verkopen: Retail Accounting (financieel-administratieve dienstverlening aan franchisenemers) gaat naar BDO, terwijl B.sis (service en onderhoud aan kassa’s en overige winkelautomatisering) naar Simac gaat.

Herstructureren naar slagvaardiger bedrijf

Uitgangspunt bij de voorgenomen verkoop is dat alle medewerkers van de ondernemingen meegaan naar BDO en Simac. De bedrijven nemen de komende periode de tijd om de transactie nader uit te werken. Jumbo maakt geen financiële details bekend. De ondernemingsraden zijn geïnformeerd en de adviesaanvragen zijn ingediend. Ook de vakorganisaties en de SER zijn inmiddels op de hoogte gesteld van de voorgenomen transacties.

 

De verkoop is onderdeel van de herstructurering van Jumbo: om tot een klantgerichter en slagvaardiger bedrijf te komen wil Jumbo meer focussen op kernactiviteiten. De supermarktorganisatie startte hiervoor begin dit jaar een herstructurering, waardoor 190 van de 925 voltijdbanen op het hoofdkantoor in Veghel geschrapt worden, het servicekantoor in Amersfoort in de loop van dit jaar dicht gaat en de eigen centrale slagerij in Beilen verkocht wordt.

 

De organisatie van Jumbo is fors gegroeid na de overnames van Super de Boer en C1000. Jumbo is inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland met een marktaandeel van 18,5% in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top