Jumbo verkoopt nu ook algenburger

Jumbo verkoopt nu ook algenburger

Supermarktketen Jumbo breidt zijn aanbod van vleesvervangers verder uit met de verkoop van de algenburger, nadat het eerder ook al een insectenburger toevoegde aan het assortiment. De burger is opnieuw van producent Damhert.

 

“Maximale keuze bieden”

De nieuwe algenburger wordt gemaakt van de spirulina-alg en is rijk aan vitaminen, mineralen en antioxidanten. Het is bovendien een volledig natuurlijk en glutenvrij product, dat perfect kan dienen als vleesvervanger.

 

Jumbo introduceerde in 2015 ook al een assortiment insectenproducten, toen als eerste supermarktketen in Nederland. “Jumbo wil haar klanten maximale keuze bieden met onder andere het grootste assortiment. Het aanbod wordt niet alleen uitgebreid als de klant daar om vraagt, maar we zetten ook vaak zelf dat stapje extra om klanten te verrassen en inspireren met bijzondere en vernieuwende producten”, zegt Ed van de Weerd, directeur Commercie.

 

De algenburger is momenteel al te vinden in vrijwel elke vestiging van Jumbo en op de webshop. Een pakje met twee stuks kost 2,99 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top