Jumbo verkoopt nu ook algenburger | RetailDetail

Jumbo verkoopt nu ook algenburger

Jumbo verkoopt nu ook algenburger

Supermarktketen Jumbo breidt zijn aanbod van vleesvervangers verder uit met de verkoop van de algenburger, nadat het eerder ook al een insectenburger toevoegde aan het assortiment. De burger is opnieuw van producent Damhert.

 

“Maximale keuze bieden”

De nieuwe algenburger wordt gemaakt van de spirulina-alg en is rijk aan vitaminen, mineralen en antioxidanten. Het is bovendien een volledig natuurlijk en glutenvrij product, dat perfect kan dienen als vleesvervanger.

 

Jumbo introduceerde in 2015 ook al een assortiment insectenproducten, toen als eerste supermarktketen in Nederland. “Jumbo wil haar klanten maximale keuze bieden met onder andere het grootste assortiment. Het aanbod wordt niet alleen uitgebreid als de klant daar om vraagt, maar we zetten ook vaak zelf dat stapje extra om klanten te verrassen en inspireren met bijzondere en vernieuwende producten”, zegt Ed van de Weerd, directeur Commercie.

 

De algenburger is momenteel al te vinden in vrijwel elke vestiging van Jumbo en op de webshop. Een pakje met twee stuks kost 2,99 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.