Jumbo voegt stemherkenning toe aan app

Jumbo voegt stemherkenning toe aan app

Supermarktketen Jumbo heeft het gebruik van zijn mobiele app nog eenvoudiger gemaakt met de toevoeging van stemherkenning. Daardoor kunnen gebruikers nu ook handenvrij producten toevoegen aan hun lijstje.

Enkel iOS

“Eind september start een pilot voor de stemfunctie, die we vrijgeven voor duizend gebruikers. Zo krijgen we beter inzicht in het gebruik van de klant en kunnen we hierop inspelen. Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin”, aldus directeur online Roy van Keulen. Voorlopig zijn het wel enkel gebruikers van iOS die de nieuwe stemfunctie zullen kunnen gebruiken, maar in de nabije toekomst moet dat ook mogelijk worden op Android-toestellen.

 

Om boodschappen met enkel de stem toe te voegen, moeten gebruikers gewoon de app gebruiken en beginnen te spreken. Dankzij de ingebouwde digitale assistenten van smartphones, zal de app herkennen wat er wordt gezegd en ook toevoegen aan het boodschappenlijstje.

 

Jumbo blijft de mobiele app zo verder uitbreiden. Eerder werd ook al een scanfunctie toegevoegd, waarbij enkel de barcode van een product moet worden gescand om het onmiddellijk in het winkelmandje te plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top