Jumbo voegt stemherkenning toe aan app | RetailDetail

Jumbo voegt stemherkenning toe aan app

Jumbo voegt stemherkenning toe aan app

Supermarktketen Jumbo heeft het gebruik van zijn mobiele app nog eenvoudiger gemaakt met de toevoeging van stemherkenning. Daardoor kunnen gebruikers nu ook handenvrij producten toevoegen aan hun lijstje.

Enkel iOS

“Eind september start een pilot voor de stemfunctie, die we vrijgeven voor duizend gebruikers. Zo krijgen we beter inzicht in het gebruik van de klant en kunnen we hierop inspelen. Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin”, aldus directeur online Roy van Keulen. Voorlopig zijn het wel enkel gebruikers van iOS die de nieuwe stemfunctie zullen kunnen gebruiken, maar in de nabije toekomst moet dat ook mogelijk worden op Android-toestellen.

 

Om boodschappen met enkel de stem toe te voegen, moeten gebruikers gewoon de app gebruiken en beginnen te spreken. Dankzij de ingebouwde digitale assistenten van smartphones, zal de app herkennen wat er wordt gezegd en ook toevoegen aan het boodschappenlijstje.

 

Jumbo blijft de mobiele app zo verder uitbreiden. Eerder werd ook al een scanfunctie toegevoegd, waarbij enkel de barcode van een product moet worden gescand om het onmiddellijk in het winkelmandje te plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.